Äldsta fisken jag har borde väl vara min relativt nyinköpta panaque, som enligt storyn bakom skulle vara 10år +. Köpt som liten av en person för 10 år sedan, som sedan lämnade tillbaka den till samma butik som den köptes från. Där jag sedan kom och plockade hem den för ett litet tag sedan. Hoppas på minst 10 år till hos mig.
Sen vet jag ju inte åldern på största ITn jag har, men den mäter 45cm+ iaf. (köpt och importerad i 40cm+). Den näst största ITn jag har, som nästan nästan är jämnstor, har jag själv dragit upp från 4cm storlek i alla fall. Köpta år 2010 någon gång tror jag. (Se videoklipp för 45cm+aren).
En del av alla fengäddor jag har bör ju ligga lite ålder bakom också. Några är från
Sjebbe som han köpte i början av sin karriär. Bör vara 5-6år gamla de med. Sen vettifasen hur gamla mina 52cm+ Endlicheris kan vara, haha... (Se klipp nmr 2...)
Annars är nog den fisken jag själv haft längst i ägo en simpel Gibbiceps. Vet inte varför, men den har bara hängt med. Borde vara runt 7-8 år gammal, har varit i min ägo i minst 6 år iaf..