Skrivet av HampusH
Juruensen ser ju ändå riktigt bajtig ut! Vad mäter den nu?
Det karet är 50 djupt så den måste vara 30+ ialf. Tappade den i klinkergolvet från 1.5 meter igår då den smet genom en litet hål i håven, brydde sig knappt.
Den, en NGT, marblen och en större L-190 blir btw innevånarna tillsammans med sprutfiskarna i det kommande 570 liters palut.

Skrivet av Jozi
Det karet är 50 djupt så den måste vara 30+ ialf. Tappade den i klinkergolvet från 1.5 meter igår då den smet genom en litet hål i håven, brydde sig knappt.
Grymt! Det första sättet är ju ett bra sätt att få ett hum om måttet på fisken. Låter som att den har hög densitet! Hur gick det med golvet?

Skrivet av djr83
Ska du börja nu också ?
En enkel lösning är ju att förbjuda de vokalerna.. just saying.

Skrivet av Jozi
En enkel lösning är ju att förbjuda de vokalerna.. just saying.
Ska jag vara ärlig så var det jag som döpte honom till det...

Skrivet av djr83
Ska jag vara ärlig så var det jag som döpte honom till det...
Döpte du Håkan också? Då
Är du äldre än jag trodde samt kristen.

Skrivet av HampusH
Ja, tänk om man kunde göra basic grejer här inne ändå. Vore ju nice. ? Men gött med en så fet och go juruense ändå. Den enda andra stora juruensen jag kommer på att någon i Sverige har/haft är ju
Malcus. Kommer inte ihåg om den är i livet eller inte, har ett svagt minne av att den gick bort för ett tag sedan men jag kanske minns fel...
Och
djr83, "du också"... Tänk på att detta är ett svenskt forum och att du har en historik av att tänka på gränserna för vad som är acceptabelt att göra som admin. Alla övriga användare sitter hemma just nu och knyter näven i fickan... Det är fler än oss två som stör sig. ? Kolla bara hur många rockningar mitt inlägg om förslag fått!
Jag tror att du har hackat dig in i databasen och artificiellt ökat antalet rockningar ?
Nästa vansinne...
180-liters palut ersätts av ett 570 liters som det senare skall byggas överdel till..
165/70/50 och det blir mitt nya ”rovkar ” med marblen, muränan, NGT och en L190.. samt mina Blythii.

Skrivet av Jozi
Nästa vansinne...
180-liters palut ersätts av ett 570 liters som det senare skall byggas överdel till..
165/70/50 och det blir mitt nya ”rovkar ” med marblen, muränan, NGT och en L190.. samt mina Blythii.
Busy man! Det där 160cm långa karet med överdel ser man ju fram emot. ?

Skrivet av HampusH
ÄR DET FYLLT ÄN?
Målar, fixar. Måste beställa genomföringar och limma box mm.. men det kommer!!

Skrivet av Jozi
Målar, fixar. Måste beställa genomföringar och limma box mm.. men det kommer!!
Du gör väl box i samma sorts glas som stagen, dvs optiwhite?

Skrivet av ChristofferJonsson
Du gör väl box i samma sorts glas som stagen, dvs optiwhite?
Japp! Sen ska jag smeta dom med svart silikon!! Like a boss!