idag grilla jag för första gången i år annars har någon annan gjort det [SIZE=1]det smakar bäst när jag grillar XD[/SIZE] finns det någon annan som älskar att grilla, grillad mat eller matlagning i över huvud taget så vill jag gärna höra vad ni hittar på och om ni har några tips.
Jag har haft en fysisk aversion mot korv sedan jag blev matförgiftad men blev förra helgen bjuden på en korv som lyckades med konststycket att leta sig upp på en topp 10-placering över allt grillat jag någonsin ätit.. Självklart får jag tillskriva mina smaklökars överraskning över en välsmakande korv (insert gay joke) en del av hur gott det var men jag kan varmt rekommendera det som en fullvärdig middag.
Merques (merges?) som är en lammkorv. Gärna från en finare köttbod.
Emmentaler-ost förpackade en och en.
Bacon
Baguette
Ketchup
Dijonsenap
Linda baconet runt korven under hela grillningen, resten kan ni klura ut själva. Se dock till att bara värma baguette så osten smälter i den.
Det var enormt jävla gott!
Jag fuskar ju med gasol (bor i lägenhet och vill inte ha "okontrollerbar" eld på balkongen), men senaste veckan har jag grillat dagligen. Har en tendens att inte ha det där uppehållet som folk brukar envisas med vintertid.
Kyckling funkar grymt bra, annars brukar jag marinera i wiskey och då funkar det mesta..
men gasol ger inte lika god rökig smak. Whisky har jag inte testat för jag kan inte köpa det men jag skulle vilja får fråga min bror om han kan köpa ut lite XD Han blir alltid lika besviken när jag säger att det är till mat lagning. Jag bestämde mig ju för att grilla idag och då blev det min favorit entrecote vilket är enligt mig den bästa biten. jag körde med bbq sås som glase tyvärr så var de köpe sås men det gick. eftersom bbq såsen var så neutral så tog jag lite smör olja skit mix och la i salt och rosmarin och timjan som jag pensla på samt en skvätt balsamvinäger för att få det lite syrligare. sist så hällde jag på några skvättar öl på glöden och stängde locket så öl ångan skulle ånga köttet lite lätt. Detta med egna pommes med mexikansk kryddning och såklart bea. Det blev skit gott. :D
Mmm... Grillar i princip varje dag, mest för att det är ett mansjobb, att vända köttbiten och dricka pilsner.
Frugan fixar förrätt, tillbehör, sallad, dukar och diskar och jag gör grovjobbet!
du får göra det roliga och få känna lukten från grillen medans sin fru står i köket och fixar kanin mat. Men jag ska inte säga något då jag brukar säga att kvinnor inte hör hemma i köket för då blir det bara vegetariskt hälsosamt skit. Hehe jag vet att kvinnor gillar men som lagar mat men kasnke inte maten jag gillar att göra kött, potatis eller friterat :) Det ska vara southern style på allt XD förutom ibland vill man ha franskt eller svenskt fast det gör man inte på grillen.
Sen låt oss inte glömma lukten som fäster sig i kläderna mmm då kan man sitta och bara känna dofterna det är nästen lika bra som att äta maten.
[ATTACH=CONFIG]10714[/ATTACH]
fint får mig att redan längta upp till Jämtland. Finns nog inget bättre än att äta grillat ute vid en sjö eller vid havet :) jo det kan jag nog men det är inte direkt safe for work om ni förstår vad jag menar XD
mm idag gör jag ribs men en typisk bbq sås fast tyvärr ingen whisky i då system har stängt på söndagar :(.
[QUOTE=Cpt Migraine;57246]Jag har haft en fysisk aversion mot korv sedan jag blev matförgiftad men blev förra helgen bjuden på en korv som lyckades med konststycket att leta sig upp på en topp 10-placering över allt grillat jag någonsin ätit.. Självklart får jag tillskriva mina smaklökars överraskning över en välsmakande korv (insert gay joke) en del av hur gott det var men jag kan varmt rekommendera det som en fullvärdig middag.
Merques (merges?) som är en lammkorv. Gärna från en finare köttbod.
Emmentaler-ost förpackade en och en.
Bacon
Baguette
Ketchup
Dijonsenap
Linda baconet runt korven under hela grillningen, resten kan ni klura ut själva. Se dock till att bara värma baguette så osten smälter i den.
Det var enormt jävla gott![/QUOTE]
Kan vi bara vegefiera detta så är vi hemma! :emoji07:
Nä man vill inte förstöra maten.
[QUOTE=Tigerflickan;57408]Kan vi bara vegefiera detta så är vi hemma! :emoji07:[/QUOTE]
Har du någonsin tittat på porr och sagt "kan vi bara hitta ett sätt utan att röra varandra är vi hemma!"?
porr för funktionshindrade kallas det XD
[SIZE=1]nu var jag kasnske lite för fräck. [/SIZE]
Jag känner (insup ögonblicket) varken att jag har tillräcklig insyn eller rättighet att uttala mig om funktionshindrades porr/sexvanor för att göra ett uttalande..
Vegitarianism däremot..
[QUOTE=Cpt Migraine;57417]Har du någonsin tittat på porr och sagt "kan vi bara hitta ett sätt utan att röra varandra är vi hemma!"?[/QUOTE]
Låter som mitt sexliv. :emoji37:
[QUOTE=Cpt Migraine;57423]Jag känner (insup ögonblicket) varken att jag har tillräcklig insyn eller rättighet att uttala mig om funktionshindrades porr/sexvanor för att göra ett uttalande..
Vegitarianism däremot..[/QUOTE]
Att ta in flera kubik med vatten in i ens lägenheten frivilligt räcker nog för att anses vara psykiskt funktionshindrad i många delar av världen...
[QUOTE=djr83;57425]Att ta in flera kubik med vatten in i ens lägenheten frivilligt räcker nog för att anses vara psykiskt funktionshindrad i många delar av världen...[/QUOTE]
Typ Sverige...
Men om någon idiotförklarar mig så hänvisar jag till kommande zombieapokalyps. Då har jag mat och vatten hemma så att det räcker ett bra tag :D
ja i min damm ska det vara abborre ioch en stor gar så det fins mat hos mig med. Men vi två bor i stocholm så det blir svårt för oss då det är så många omkring. Jag flyttar till jämtland så fort jag kan där finns det en frisk bäck och en sjö full a fisk.