Rovmalar

»

Tiger skednosmal

såg att denna fanns på listorna billigt. Hade ju varit en dröm o ha:) men hur fort generellt växer dom?
Utan att ha ha någon egentlig personlig erfarenhet säger jag ett snäpp under rtc. Tycker man rätt ofta ser folk försöka sälja tsn på 40-50 cm.
Jävligt fort !
Generellt ingen jättebra akvariefisk om man inte har ett väldigt stort kar. Svårt att bli av med de urvuxna exemplaren sedan. Det finns betydligt bättre alternativ till rovmalar som inte blir så extremt stora. 

Juruense, bullhead, vanlig skednos, clarotes m. fl. Ev bolt catfish eller någon jaguarvariant. En del av de här blir också stora över tid men inte som Tigern. Den och Redtail kräver egentligen akvarium av offentlig kaliber. 
Skrivet av Twix
Utan att ha ha någon egentlig personlig erfarenhet säger jag ett snäpp under rtc. Tycker man rätt ofta ser folk försöka sälja tsn på 40-50 cm.
Jo det är väl så.  Men som jag undrar hur fort skulle en växa ut ur ett 540 liters om den är 7-10cm. Har även en varg tetra. Så större vet jag att det blir i framtiden:)
Nu har jag aldrig haft någon TSN men mer än ett halvår har jag svårt att tro. 
Skrivet av djr83
Nu har jag aldrig haft någon TSN men mer än ett halvår har jag svårt att tro. 
En redig racer då med andra ord.
Skrivet av Zybeer
Generellt ingen jättebra akvariefisk om man inte har ett väldigt stort kar. Svårt att bli av med de urvuxna exemplaren sedan. Det finns betydligt bättre alternativ till rovmalar som inte blir så extremt stora. 

Juruense, bullhead, vanlig skednos, clarotes m. fl. Ev bolt catfish eller någon jaguarvariant. En del av de här blir också stora över tid men inte som Tigern. Den och Redtail kräver egentligen akvarium av offentlig kaliber. 
Jo jag anade väl detta. Såg bara att dom kunde ta hem den i min lokala affär. Var mest nyfiken. Jo jag vet det lär nog bli någon annan art framöver:)
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.