1/2
Jag är intreserad i att köpa hem lite fisk från denhär sidan http://www.aquamark.biz/htm/fishes_stock2.php?gr=Catfish&id=imagen&idioma=ingles&_pagi_pg=2

Finns det någon möjlighet att göra ett gruppköp?
Absolut om det är bra priser. Lite märkligt att det inte står? Har du haft någon kontakt med dem?
Tänk på att det är från Colombia, så det är nog hyfsat mycket krångligare att importera eftersom det är utanför EU och då kommer det i alla fall att krävas en kontroll av en veterinär i första EU-landet och så kommer det tillkomma både tull och moms på alla priser.
Ja det kanske är ett helvete att hålla på med. Det är ju dock Colombia som sagt. Vi kanske typ får betalt för att köpa fisken. Karl får gärna kolla läget. Jag är bra sugen på Schroederi :)
Jag håller på och kollar på en colombia lista, funderar på att  beställa rockor och röd crenicichla genom en grossit i gbg, en schroederi kostar runt 1000kr och sen kommer frakt och avgifter, sista var det ca 2000kr per låda, 2-4 rockor per låda .
Skrivet av pleco
Jag håller på och kollar på en colombia lista, funderar på att  beställa rockor och röd crenicichla genom en grossit i gbg, en schroederi kostar runt 1000kr och sen kommer frakt och avgifter, sista var det ca 2000kr per låda, 2-4 rockor per låda .
En schroederi för 1000 + frakt? I'm in!
1000+frakt och avgifter, billigt men man får ta vad man får och frakt+avgifter får man betala även om fisken dör på vägen .
Förutom Schroederi finns det marbel motoro , humerosa, orbignyi, röd magdalenae, hystrix och aiereba , dyrast på listan va schroederi  .
Skrivet av pleco
1000+frakt och avgifter, billigt men man får ta vad man får och frakt+avgifter får man betala även om fisken dör på vägen .
Förutom Schroederi finns det marbel motoro , humerosa, orbignyi, röd magdalenae, hystrix och aiereba , dyrast på listan va schroederi  .
Hör av dig om det blir nått av en sån beställning.
Skrivet av djr83
Hör av dig om det blir nått av en sån beställning.
visst
Skrivet av pleco
visst
Du får gärna starta en tråd om det blir nått av det. Kan finnas fler som vill hoppa på tåget ;)
Ja då blir det flera lådor bara för mig låter det som. Men man ska nog ha klart för sig att man verkligen köper grisen i säcken.. Men styr upp detta pleco :)
Det blir mer att hantera och mer att krångla ju fler som beställer :/  få fråga först om jag får betälla flera lådor .
Att köpa grisen i säcken är rätt beskrivning av det :)så är det när man beställer från syd amerika, en gång beställde jag en låda med tio 15cm crenichla fick en låda med två 35cm istället , om en art är slut skickar de nån annan liknande , om en storlek är slut får man mindre eller större, sen finns det flygförseningar och strejk och annat skit som kan ställa till det , tror Besse förlorade massa fisk/pengar på en beställning pga en flygstrejk i Frankfurt  .
Skrivet av pleco
Det blir mer att hantera och mer att krångla ju fler som beställer :/  få fråga först om jag får betälla flera lådor .
Att köpa grisen i säcken är rätt beskrivning av det :)så är det när man beställer från syd amerika, en gång beställde jag en låda med tio 15cm crenichla fick en låda med två 35cm istället , om en art är slut skickar de nån annan liknande , om en storlek är slut får man mindre eller större, sen finns det flygförseningar och strejk och annat skit som kan ställa till det , tror Besse förlorade massa fisk/pengar på en beställning pga en flygstrejk i Frankfurt  .
Ibland måste man våga chansa... 28
Ja men för de priserna så har jag ingenting emot att betala dig 1000kr per låda för allt trassel. Man får väl vara tydlig med att man vill ha rätt produkt, annars får det vara. Sedan får man helt enkelt hoppas på det bästa och inte klandra den som beställer om det blir fel..
Skrivet av gar
Ja men för de priserna så har jag ingenting emot att betala dig 1000kr per låda för allt trassel. Man får väl vara tydlig med att man vill ha rätt produkt, annars får det vara. Sedan får man helt enkelt hoppas på det bästa och inte klandra den som beställer om det blir fel..
Detr är inte jag som beställer utan det är en mindre grossit i gbg och det är han som få göra det mesta , jag vill inte belasta han med massa extra beställningar för jag betalar bara vad fiskar+frakt+avgifter kostar, han tjänar ingenting på det jag beställer.
Men som sagt jag kan kan fråga om det är ok att beställa fler lådor :)

Exportörena tar betalt i förskott och om en art eller en storlek är slut skickar de annan och det är en risk man får ta :) och man brukar inte beställa x antal fiskar utan en hel/halvlåda eller en kvart när det gäller småfiskar .
Ja jag ville köpa 16st Tatia musaica och kanske en liten marble. Om någon har frågor angående pris så har jag deras listor. Skulle vilja fixa så vi i Stockholm kan köpa hem en beställning. 
Vad kostar Schroederi då Karl?
Skrivet av gar
Vad kostar Schroederi då Karl?
En normal mellan 70-110 dollar och en flower för 80-120 dollar. Jag skulle rekomendera att köpa en liten eller mellan storlek för då får det plats två per låda. 

Här är vad det skulle kosta att sicka per låda till stocholm. Vet inte hur det funkar med veterinär ännu.
Jag förstår inte helt men jag sitter på jobbet och kan inte fördjupa mig helt.. Men 2 rockor i en låda? Skickar de rockorna i snusdosor eller varför går de inte i fler!
Skrivet av gar
Jag förstår inte helt men jag sitter på jobbet och kan inte fördjupa mig helt.. Men 2 rockor i en låda? Skickar de rockorna i snusdosor eller varför går de inte i fler!
De är i normala frigolit lådor så jag tycker två per låda är rimligt.
1/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.