Off topic

»

Vad gör du nu?

24/235
Skrivet av HampusH
Haha... ?

Japp! Det var grymt skoj. Kommer garanterat skaffa ett eller flera terrarium i framtiden. Finns såååå många ödlor, geckos, grodor och amfibier som är otroligt vackra och häftiga. Var duktigt nära på att köpa ett litet färdigt terrarium, inklusive växter, bakgrund, pump för vattenfall och belysning - för 800kr! Det var alltså redan igång, stod massor på rad och puttrade... Det var typ 30x35x35cm eller något i den stilen. Men jag köpte lite annat, postar lite bilder om en stund. ?
Du har väl ditt paludarium igång fortfarande, går det inte att ha någon liten groda eller nått där i?
Skrivet av Talapako
Var också där, blev dyrare än tänkt.. akta det är ett lika stort träsk o fastna i som rovfisk. ?
Nu heter det ju förvisso rovFISK.se... men bildtrådar för reptiler och sånt är nog fulltillåtet ändå tror jag! ^^ hehe
Talapako, kul! Jag kan tänka mig det...

theDOUCHE, mjo jag har mitt paludarium men jag rev ut allting för ett litet tag sedan pga. att min longnose gar som går där i blivit sjuk och jag körde en kur med salt och medicin. Men jag kommer antagligen starta om det i framtiden med något skoj. Och ja, en bildtråd för reptiler måste vi ha!! Men under kategorin "offtopic", eftersom det trots allt inte är fiskar. ;)
Det skulle kanske vara en bra sak att faktiskt ha en reptilavdelning? Det är trots allt ganska många som har sköldpaddor och andra reptiler här.
Skrivet av djr83
Det skulle kanske vara en bra sak att faktiskt ha en reptilavdelning? Det är trots allt ganska många som har sköldpaddor och andra reptiler här.
Why not. Jag har själv haft reptiler och är lite sugen ingen. Ligger ju rätt nära.
Bygger terrarium
Skrivet av djr83
Bygger terrarium
Vafalls? För vad? :D
Skrivet av djr83
Bygger terrarium
Haha så pass. Därför du ville ha avdelningen? ?
Skrivet av faltaren
Haha så pass. Därför du ville ha avdelningen? ?
Typiskt Dr.Jr... Bara saker som gynnar honom... ;)
Skrivet av HampusH
Vafalls? För vad? :D
Det är till kompisen som har korallfingergrodor ?
Byter vatten och kollar nån dokumentär om arkitektur i washington.
Vatten byte! Helt klart underskattat.
Skrivet av Päran
Vatten byte! Helt klart underskattat.
Vattenbyte är bra skit. Ska byta malawikaret imorgon tänkte jag.
Fyller på förrådet med pellets!
Redigerar pod och kodar samtidigt #multitasking
Skrivet av djr83
Redigerar pod och kodar samtidigt #multitasking
Rena rama grekiskan! :o
image
Precis avslutat vattenbyten i karen här hemma och installerat en 2260 till fylld med makaroner och vadd. Sitter och kollar efter en vettig pump till droppfilter. Vill hitta en ställbar för en vettig peng. Har nån här några bra tips?
Skrivet av TobiasKing
Precis avslutat vattenbyten i karen här hemma och installerat en 2260 till fylld med makaroner och vadd. Sitter och kollar efter en vettig pump till droppfilter. Vill hitta en ställbar för en vettig peng. Har nån här några bra tips?
Kanske en https://www.dammbutiken.se/vattenpump-h12000-eco (eller en annan av samma märke med lämpligt flöde)? Simon använder såna pumpar till sitt droppfilter har jag för mig.
Skrivet av djr83
Kanske en https://www.dammbutiken.se/vattenpump-h12000-eco (eller en annan av samma märke med lämpligt flöde)? Simon använder såna pumpar till sitt droppfilter har jag för mig.
Stämmer bra de!
Är riktigt nöjd med dem.
Bra skit för pengarna.
Rejält byggd och bra prestanda.
24/235
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.