Arowanor och andra bentungor

»

Notopterus notopterus

Jag är sugen på en indisk kniv som substitut för clownkniv då de senare blir lite väl stora i de flesta kar. Kan inte minnas att jag har sett någon på länge dock. Brukar de frekventera de vanliga listorna?

Någon som har eller har haft en av dessa? Inga stunners utseendemässigt men storleken lockar... Beteende?
Skrivet av Zybeer
Jag är sugen på en indisk kniv som substitut för clownkniv då de senare blir lite väl stora i de flesta kar. Kan inte minnas att jag har sett någon på länge dock. Brukar de frekventera de vanliga listorna?

Någon som har eller har haft en av dessa? Inga stunners utseendemässigt men storleken lockar... Beteende?
Jag har en.. varit i burken i 8 år.. grym fisk..
Skrivet av CptMigraine
Jag har en.. varit i burken i 8 år.. grym fisk..
Snacka om att gräva djupt efter något att svara på, snyggt!83
Skrivet av Sjebbe
Snacka om att gräva djupt efter något att svara på, snyggt!83
Letade efter en påstådd lie-aro och gick således in här.. såg notopterus i tråd nr2 och sken upp.. 

Hade inte riktigt heller väntar mig den här graden av nekrofili..
Vill också säga att det är en av mina favoritfiskar.. trots en prislapp på 69kr och modest storlek är han sjukt charmig..

tar ingen skit, är sjukt läskig, kan välja mellan total "anfalla fingrarna jag är fucking hungrig" till "into the wild borta i 7 månader-kamoflage" på 2 sek blankt.. 

Mycket fisk i litet format om man har tålamod att låta dem bli vuxna.. :)

Han har en pågående (7 år) fejd med arowanan 70cm+, har överlevt tsn, rtc, rockor av diverse dimensioner, akvariekrascher och bristande intresse.. 4/5 brödrostar - would watch again..
Du borde skriva beskrivningarna CptMigraine
Zybeer

Som sagt nekrofili men här har du honom.. bilder på dem blir inte mycket bättre än sådär haha..
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.