Bilder och filmer

»

Sydamerikanska fiskar.

2/2
Haha! De där bitarna har jag aldrig sett hos sushirestaurangerna där jag bor... Fisken i den röda såsen ser ju spännande ut! Gråsuggorna är väl inget nytt dock. 😬
Skrivet av HampusH
Haha! De där bitarna har jag aldrig sett hos sushirestaurangerna där jag bor... Fisken i den röda såsen ser ju spännande ut! Gråsuggorna är väl inget nytt dock. 😬
Mina kackerlackor skulle antagligen bli kränkta att bli kallade gråsuggor 😉

Matar med så mycket variation som möjligt till alla fiskar egentligen, ibland i perioder osv.
Kackerlackor föder jag upp själv, nyttig mat men blir riktigt grisigt dagen efter när skal och ben flyter omkring 😄 så det blir nångång varannan var tredje vecka bara.

Annars mycket pellets också, olika sorter men majoriteten hikari.
Skrivet av JonasG
Rockorna får mer färg för varje dag nu nästan, fått en nytändning med alla djur efter att äntligen skaffat rockor 🙂 dom käkar riktigt bra, stor skillnad mot första veckorna!

Jag har läst majoriteten av trådarna i forumet men får inte svar på en sak jag funderar på angående rockor och kön.

Brukar det gå att hålla hanar tillsammans när dom är könsmogna? Alltså 2,3 eller 4 hanar utan honor?

Eller funkar det bäst med par alternativt flera honor än hanar? Jag har ju alltid velat haft en hane pga av storleken. Nu är det 1+1 i könsfördelning men tänker nåt år framåt... förstår såklart att det även är individuellt hur det fungerar men generellt.
Så du fick tag i "mini marbles"? 😁 Snygga! Släng upp fler bilder på dom vetja 😎
Uppdatering på rockorna och annat i stora karet.

Hur lägger jag upp filmer här på forumet? Bara genom min Youtube? Tänkte försöka filma både akvarium, invånarna och filtrering i ett klipp.

Fasiken vad nöjd jag är med droppfiltret! Har typ dricksvatten i akvariet nu 😀 aldrig haft så klart vatten faktiskt.
Mer.
Snyggt! Länge sedan man såg en redig Fei feng i ett rovkar känns det som... Men där har vi ju en! Hur stor är den?

Och djr83, nu får du sluta lata dig. Nu har det efterfrågats möjligheten att ladda upp youtubeklipp via forumet (som man ska kunna göra) i två olika trådar. Släpa dig upp från soffan och gör lite nytta. 😬

JonasG du kan också ladda upp klipp som vanligt på din youtubekanal också, sen kopierar du bara in länken i inlägget du skriver, så kommer klippet automatiskt infogas här på forumet. 👍
Skrivet av HampusH
Snyggt! Länge sedan man såg en redig Fei feng i ett rovkar känns det som... Men där har vi ju en! Hur stor är den?

Och djr83, nu får du sluta lata dig. Nu har det efterfrågats möjligheten att ladda upp youtubeklipp via forumet (som man ska kunna göra) i två olika trådar. Släpa dig upp från soffan och gör lite nytta. 😬

JonasG du kan också ladda upp klipp som vanligt på din youtubekanal också, sen kopierar du bara in länken i inlägget du skriver, så kommer klippet automatiskt infogas här på forumet. 👍
Många som besöker mig fastnar för tetran 🙂 trots att det simmar rockor, arowana och mäktiga ciklider i akvariet så blir "exotiska mörten" favorit för många. Den är inte jättestor än, 25-28cm. Sista halvåret har den dock vuxit rejält jämfört med tiden innan.

Jag hoppas få upp den minst en decimeter till, gärna två 😀 har försökt med artfränder till den men den stressar ihjäl dom tyvärr!!
Detta är min TV...
Rockorna växer rätt snabbt... och en uppdatering på min inne-damm.
Vackert! Trevligt grönt hörn där alltså. 😀
1.1
image
2/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.