Skrivet av Datten
RIP. Kör nån ny datt! , de är ju så goa som små?
Ja jag skulle vilja få tag på ett gäng, men det verkar vara dåligt med datts på marknaden :(

Skrivet av OnkelOskarEklund
Nej det stämmer väl iof, förnuftet säger nej men kliandet i fingrarna skriker ja haha!
Får övertala frugan om större kar först
Tror Björn i Haninge säljer relativt små cichla temensis, men som sagt, de blir riktigt biffiga..

Skrivet av TobiasKing
Skulle inte rekommendera cichlor om du inte har en stadig plan för dom. I rätt förutsättningar så växer dom snabbt.
Plus att cichlor är så sjukt hetsiga när dem lärt sig. En påfågelciklid med damp och adhd helt enkelt.

Ja jag skulle vilja få tag på ett gäng, men det verkar vara dåligt med datts på marknaden :(
De kommer för eller senare på listorna ! Vilken är du ute efter?

Skrivet av Datten
De kommer för eller senare på listorna ! Vilken är du ute efter?
Det spelar egentligen ingen roll. Vilken som helst förutom AT. Hittade en kille som sålde 2 IT och 1 AT i Örebro men han slutade svara
Imazo har nu igen Micro såg jag

Skrivet av Sydamerika
Tror Björn i Haninge säljer relativt små cichla temensis, men som sagt, de blir riktigt biffiga..
Temensis gör sig inte i akvarie sålänge du inte har 10-12kubik. Jag hade 4st på 3200L som var 50-55cm och de funkade inte jättebra.

Skrivet av TobiasKing
Temensis gör sig inte i akvarie sålänge du inte har 10-12kubik. Jag hade 4st på 3200L som var 50-55cm och de funkade inte jättebra.
Ja synd att de är aå pass stora som de är, det är lätt en av mina drömfiskar!
Behöver lite tips och hjälp med vad jag kan ha för annat coolt om jag nu inte får tag på några tigerfiskar (vill köpa med lite storlek på en gång så att fengäddorna inte käkar upp dem direkt)
Karet är på 160x50x60 cm och har 2 fengäddor, en tiotal geophagus braziliensis och 6st scalarer.
Jag vill ha något som ser farligt och brutalt ut ? jordätarna och skalarerna skulle jag kunna göra mig av med ifall det behövs :p

Behöver lite tips och hjälp med vad jag kan ha för annat coolt om jag nu inte får tag på några tigerfiskar (vill köpa med lite storlek på en gång så att fengäddorna inte käkar upp dem direkt)
Karet är på 160x50x60 cm och har 2 fengäddor, en tiotal geophagus braziliensis och 6st scalarer.
Jag vill ha något som ser farligt och brutalt ut ? jordätarna och skalarerna skulle jag kunna göra mig av med ifall det behövs :p
Du behöver en Megalodoras Uranuscopus.

Skrivet av ChristofferJonsson
Du behöver en Megalodoras Uranuscopus.
Jag visste inte om det nyss, men nu vet jag att det där är en vill-ha-fisk! Var får jag tag på en?!

Du får svänga förbi till Nol sen... ?
Många inlägg från mig idag men har ju glömt att uppdatera om mitt nya droppfilter. Det förra höll inte helt tätt (plus att jag lyckades spräcka botten på det också) så jag byggde ett nytt.
Köpte en 20l bytta och en på 8,5l från Rusta. Borrade en massa (17x26 om jag minns rätt) hål i den lilla och satte 4st genomföringar i botten på den stora. I ena genomföringen satte jag i ett VP-rör som får agera skydd ifall något av de andra skulle sätta igen.
I botten har jag grov filtermatta, bara för att se till ingen makaron eller likande sätter sig på tvären i hålen, sedan är det en blandning av makaroner, biobollar och klippt filtermatta. Ovanför det är en grov filtermatta igen bara för att fylla upp lite, sedan mer makaroner. Sen är det fin filtermatta/ull och en medelgrov filtermatta. I själva dropplådan har jag grov filtermatta igen, fyllde upp hela för att försöka minimera ljudet. Ska se om jag kan få ner ljudnivån ännu mer för frugans skull.

Jag visste inte om det nyss, men nu vet jag att det där är en vill-ha-fisk! Var får jag tag på en?!
Simmar en här hemma... Eller simmar kanske var å ta i. Det ligger en här hemma i ena baljan är nog mer korrekt.

Skrivet av ChristofferJonsson
Simmar en här hemma... Eller simmar kanske var å ta i. Det ligger en här hemma i ena baljan är nog mer korrekt.
Ska du ha kvar den eller är den sugen på att flytta till kungliga huvudstaden?

Ska du ha kvar den eller är den sugen på att flytta till kungliga huvudstaden?
Alltså den har hängt med så länge så jag tror den får simma kvar tyvärr. Den har som blivit en del av inredningen ?
Idag var man iväg till Sydamerika här på forumet (vet inte hur man taggar) och gav tillbaka hans Leopoldi-skalarer och flaggciklider och kom hem med ett par Vieja Synspilum istället. Maffiga fiskar :) hoppas de färgar ut igen snart så man kan ta lite saftiga bilder på dem :)