Så trött på dessa som bara går sönder hela tiden. Vad använder ni andra ? måste man köpa en Vortech MP60 för knappa 7 lax för o slippa strul?

Skrivet av Agir
Så trött på dessa som bara går sönder hela tiden. Vad använder ni andra ? måste man köpa en Vortech MP60 för knappa 7 lax för o slippa strul?
Har ingen egen erfarenhet av jebao’s RW men hört och läst att dom krånglat en del och vet handlare som slutade sälja dessa pga för mycket reklamationer. 7 lax för något med likvärdig kapacitet men bättre kvalitet borde väl inte behövas kanske men Tunze har väl en del prisvärda wavemakers
Vi har kört på maxspect Gyre I stora burken, hittils är vi nöjda gått 2 veckor nu typ så kan inte säga så mycket.
Jag har en jebao rw60 första generationen som jag är supernöjd med. Aldrig strulat. Dock har jag slarvat bort bygeln som sitter i magnetfästet så den ligger i en låda just nu. Boyu gör prisvärda wavemakers helt klart. Annars har jag läst gott om tunze och deras wavemakers.

Skrivet av JohanAntonsen
Vi har kört på maxspect Gyre I stora burken, hittils är vi nöjda gått 2 veckor nu typ så kan inte säga så mycket.
Jag håller mig på din linje av flera orsaker. Dels blir flödet från en gyre utspritt över en större yta jämfört med en streamer som är mer riktat. Sen känns maxspect som en riktig bra och enkel konstruktion, lätt att ta isär för rengöring. Har även en jebao gyre, men den är betydligt gormigare att demontera om än den levererar när det gäller att flytta vatten.
tack ska titta upp dessa olika alternativ :)
Jag är inne på min fjärde rw20 nu.
Mycket drag för pengarna men dom håller bara 1-2år typ.
Men jag har en ligger i reserv hela tiden. (Vann en på dyringlotteriet på ciklidhelgen).
Jag skulle vilja testa deras variant på "laminärt flöde" den ska ju vara bra.
Jebaos vanliga DC pumpar är ju däremot kanon så man ska inte stirra sig blind på märket.
laminärt flöde vad innebär detta?
ja deras returpumpar har funkat perfekt för mig med.
mina rw20 brukar klara sig 6-12 månader :( så då blir dom inte så billiga längre.
Har deras nya största gyre sedan minst 6 månader. Funkar fint.
Jag kör Jebaos nya modell WP-60. Ville egentligen inte göra det eftersom jag har gått igenom ett antal RW-20 men priset avgjorde och det är trots allt en ny modell så nått har kanske hänt. Den fungerar utan anmärkning nu efter ett halvår.
För övrigt #1 så har Jebaos returpump fungerat väldigt bra för mig. Köpte en på 12000 lph till mitt saltar och där gick den i ett år. Sen körde jag den i sötvatten i ett halvår innan den hamnade i min pool i garaget i ett halvår. Efter det så frös poolen med pumpen i. Nu går den i mitt kar med longnosarna och fungerar as good as ever.
För övrigt #2 så har jag en WP-60 extra som jag inte använder eftersom jag råkade få 2 när jag köpte en. Kan kanske tänka mig att sälja den om intresse finns.
Absolut ? vad vill du ha för den ?
Någon som har erfarenhet av maxspect Gyre XF350 ?

Skrivet av Agir
Någon som har erfarenhet av maxspect Gyre XF350 ?
Det är 2 sånna vi har, tycker dom gör sitt jobb riktigt bra. Jag pratade med en av dom stora saltvattensbutikerna som säljer dom och det var 0 reklamationer hittills
var köpte du dom ? pris ?

Skrivet av Agir
var köpte du dom ? pris ?
Företagsakvarium handlade vi hos, 4700kr för 2st pumpar med 1st kontroller. Tror inte man hittar billigare tyvärr då det verkade vara "monopol" på priset. Priset blev typ exakt samma när man kolla i olika länder och då med frakten från t.ex. Tyskland så blev det dyrare än här i sverige
det blev en maxspect gyre 350 verkar som en riktigt bra sak :) kör på 30-50% och är helt tyst
Flikar in med min erfarenhet av Maxpect gyre... De är riktigt bra, användarvänliga och gör verkligen sitt jobb. Fördel att man kan vända och vrida på 2 helt separata utblås är grymt bra.
Däremot så har jag uppfattningen om att de är väldigt känsliga när något väl fastnar i dem... T.ex. om man har panaquer eller annat som gnager på trä, eller om man har rötter som löser upp sig snabbt, eller om man någonting helt enkelt skulle yra runt i karet och hamna i själva streamern. Detta har hänt mig, och Gyre modellern har så många delar i sig, bland annat små gummipackningar, och dessa slits ut väldigt fort om de får motstånd... Har 3 st av dessa streamers hemma, och jag har fått byta till reserv gummipackningarna 2 gånger på två av dem. Även rotorbladen har gått av här och där.
Med detta sagt, så är denna nackdel främst om något fastnar i dem. För min del så har jag haft rötter som det lossnar småbitar/flisor av, och dessa har satt sig i streamern. I övrigt är jag extremt nöjd med hur de fungerar!
Jebao har jag tyvärr inte någon erfarenhet av... Sunsun däremot, de fungerar rätt bra i förhållande till vad man betalar. Men där känns det som att det är 50/50 i hur hållbara dem är. Du kan få en som går sönder efter ett halvår, och en annan som bara kör på, år efter år.

Skrivet av HampusH
Flikar in med min erfarenhet av Maxpect gyre... De är riktigt bra, användarvänliga och gör verkligen sitt jobb. Fördel att man kan vända och vrida på 2 helt separata utblås är grymt bra.
Däremot så har jag uppfattningen om att de är väldigt känsliga när något väl fastnar i dem... T.ex. om man har panaquer eller annat som gnager på trä, eller om man har rötter som löser upp sig snabbt, eller om man någonting helt enkelt skulle yra runt i karet och hamna i själva streamern. Detta har hänt mig, och Gyre modellern har så många delar i sig, bland annat små gummipackningar, och dessa slits ut väldigt fort om de får motstånd... Har 3 st av dessa streamers hemma, och jag har fått byta till reserv gummipackningarna 2 gånger på två av dem. Även rotorbladen har gått av här och där.
Med detta sagt, så är denna nackdel främst om något fastnar i dem. För min del så har jag haft rötter som det lossnar småbitar/flisor av, och dessa har satt sig i streamern. I övrigt är jag extremt nöjd med hur de fungerar!
Jebao har jag tyvärr inte någon erfarenhet av... Sunsun däremot, de fungerar rätt bra i förhållande till vad man betalar. Men där känns det som att det är 50/50 i hur hållbara dem är. Du kan få en som går sönder efter ett halvår, och en annan som bara kör på, år efter år.
Finns ju insugsskydd att köpa till gyre så eliminerar man problemet med skräp i streamern.

Skrivet av Agir
Var hittar man dom ?
Vet inte vilken variant du har av gyre, men triton har ett par olika modeller å kan säkert ta hem fler.