sf_other

»

Inredning

Hej!
Visste inte riktigt var jag skulle placera denna frågan.
Hur tänker ni när ni inreder till rovfisk? Det är ju ändå en viss storlek på många. Ser att många har rötter, kan de skada sig på stenar?
Jag brukar inreda spartanskt, men skulle jag ha mer inredning så hade fokus ändå varit på att lämna mycket bottenyta och simyta fri eftersom jag har ganska stora fiskar.

Ett sätt att lösa problemet med rötter och ändå ha bottenyta är att få upp rötterna från botten, t.ex. genom att sätta fast dom i stagen.

Stenar har jag inte sett några problem med nån gång.
Jag hade keramikrör och krukor i mitt förut. Men min fiskar vände upp o ner på allt och i bland slog krukorna i glaset ganska hårt. Så jag tog bort dom.
Men beror väl på hur fiskarna är osv. ?
Jag ska prova att lägga i lite skrot åt jaguaren som är lite försiktigare av sig. Så det bror nog på vad du har för fisk och hur dom individerna är.
Jag brukar också försöka hålla inredningen ganska sparsamt när det kommer till mina större kar. Men något sorts rotsystem eller så brukar jag alltid försöka klämma in.. Har sett ibland när mina dats och gars hugger efter käk och ska simma iväg snabbt, så gör de en 180C vändning. Ibland om det är en rot ivägen så kan de dra in i den. Brukar inte bli mer än någon liten skråma på sidan som försvinner rätt fort.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.