sf_other

»

semaprochilodus taeniurus

En del här på forumet håller semaprochilodus taeniurus. Är de nån som dragit upp ifrån små storlekar?
CptMigraine kanske? Eller KristianE?

Jag har haft arten, men ganska kort tid så jag har inget att tillföra egentligen, hehe. Nått särskilt du undrar kring arten?
Skrivet av HampusH
CptMigraine kanske? Eller KristianE?

Jag har haft arten, men ganska kort tid så jag har inget att tillföra egentligen, hehe. Nått särskilt du undrar kring arten?
Mest om det är som så att de färgar ut fenorna när den blir större eller om jag fått nån annan art i semaprochilodus släktet. :)
Skrivet av TobiasKing
Mest om det är som så att de färgar ut fenorna när den blir större eller om jag fått nån annan art i semaprochilodus släktet. :)
Tror de är ganska bleka som små. Men det finns ju andra arter, en annan som dyker upp ibland är väl mer gul i stjärtfenan tror jag.. Men det lär du märka. Hur stor är den nu? Tror man borde börja se färg när den närmare sig 15cm eller så i alla fall.
Skrivet av HampusH
Tror de är ganska bleka som små. Men det finns ju andra arter, en annan som dyker upp ibland är väl mer gul i stjärtfenan tror jag.. Men det lär du märka. Hur stor är den nu? Tror man borde börja se färg när den närmare sig 15cm eller så i alla fall.
Ja som den äe nu så är stjärtfenan silver och svart randig. Ca 6-7 cm så har en bit kvar isf. ? alltid kul att dra upp fisken från litet stadie:)
Det är ju inte min fisk längre... Det är ju Lindas...
Men den var ju skapligt stor när den kom till mig. Har väl haft ett par olika ägare innan mig typ Tess och eventuellt någon mer.

Mr. Pridemört
Skrivet av KristianE
Det är ju inte min fisk längre... Det är ju Lindas...
Men den var ju skapligt stor när den kom till mig. Har väl haft ett par olika ägare innan mig typ Tess och eventuellt någon mer.

Mr. Pridemört
Den ser skapligt stor ut den där. Får hoppas min färgar ut lika fint sen när den växt till sig. Finns ju även s.insignis som är typ identisk med den förutom att dom mörka prickarna på kroppen försvinner när den blir stor.
Den är uppmätt till 34cm TL när vi flyttade den förra helgen.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.