Rockor

»

Gravid eller är de nå annat som inte är som de ska

Kan de va så att min lilla motoro hona är på smällen? Eller är de nå annat?

Hon är strax över 20-25cm över disk hannen lika så. Och Hon äter som en häst
Dom kan bli tjocka av andra anledningar också, men visst ser det ut som att det kan vara valpar. Lättast ser du det genom att magen rör sig. Ju närmre födseln desto mer aktivitet.
Som djr83 säger, den ser definitivt ut att vara på tjocken, även om rockor ibland kan äta så de nästan ser gravida ut också. Om rockan fortfarande är så sådär tjock även om du inte matat, och om hon är märkbart tjockare än hanen så skulle jag tippa på att du väntar valpar! Och som sagt, om du tittar nära på henne ett par minuter så borde du kunna se rörelser. Det kan se ut som "vågor" och ibland att huden fladdrar till lite. Inte att förväxlas med när hon själv simmar omkring, för då är det oftast hennes egna muskler man ser. Slänger in ett klipp på när min marble motoro var på tjocken i våras, så kanske det är lättare att urskilja valprörelser från muskelrörelser... Finns massor av andra klipp på youtube som visar liknande på sina rockor. ?

Så ja, grattis i så fall!
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.