Bilder och filmer

»

Ruined Fish

29/33
Skrivet av RuinedSoul
Får se om jag kan få tag på en halvdö Discus så är det problemet löst ?
Jag har en åt dig??
Skrivet av TobiasKing
Jag har en åt dig??
råkar den vara blå? :D
Skrivet av HåkonAntonsen
råkar den vara blå? :D
Yes den blå ifrån dig. Den är inge pigg alls och bor med ett gäng sköldpaddor just nu.
Skrivet av TobiasKing
Jag har en åt dig??
visst e kul med diskus!
Skrivet av Päran
visst e kul med diskus!
Sant eller falskt? ?
Skrivet av ChristofferJonsson
Sant eller falskt? ?
Så jäkla sant, jag brukade skoja att mina discus blivit smittade av att de såg ett virus på tv.
Skrivet av ChristofferJonsson
Sant eller falskt? ?
...
Åkte på en rotfyllning idag ??‍?
Skrivet av RuinedSoul
Åkte på en rotfyllning idag ??‍?
Daaaamn son.... Det jäkla rot! Fick du rotavdrag?
Skrivet av HampusH
Daaaamn son.... Det jäkla rot! Fick du rotavdrag?
Mycket snygg ?
Som hon ser ut...
Skrivet av RuinedSoul
Som hon ser ut...
Lite blek om nosen, hon ser se fin ut du borde para henne med tobias lilleman??
Skrivet av RuinedSoul
Som hon ser ut...
Fantastico! ?
Min lördag slutade i katastrof ?
Satt och spela Fifa 21 i vanlig ordning sent igår, karens belysning hade varvat ner till månljus innan släckning.
Sitter helt fokuserat med Fifa (spelar online) och hör helt plötsligt en jävla smäll rätt upp i täckglasen.
Första spontana tanken, var fan gör du Aron (Asiatisk Arowana). Den brukar slå med käften mot täckglasen när den tycker att den ser nått. Men denna smällen var riktigt rejäl.
När jag vänder blicken mot karet ser jag Luteusen far runt i karet, panikrusar. När den väl lugnat sig (förmodligen utmattad) så ligger den på sidan och andas men gör också ryckningar, likt när man slår en fisk över huvet när man ska avliva.
I helt WTF tillstånd kan jag bara se hur fisken ligger där och gör några försök att vända den till rätta men fisken gör knappt motstånd.
När man börjat samla sig så började jag titta på rockorna och på en rocka ser jag att ytskiktet på en gadd är uppfläkt.
Spontana tanken var, no way!

Det var sent och mörkt igår och försökte hitta och bekräfta att den skulle blivit stungen men såg inget uppenbart igår.
Den ligger nu i en påse och troligtvis gör jag en sista koll.

Som ni ser, så oavsett scenario så släcktes lampan igår natt ?.
Helt otroligt att tappa denna fisken på detta vis. Fisken var sig själv under hela dagen, ätit, bråkat med L90, puttat undan närkommande rockor och en tyken Asiat.
Så något har hänt, stungen eller kanske bara rädd och fick en sån hård smäll när den drämde rätt upp i täckglasen och dog av det... just nu kan jag bara gissa.

Min senaste period i akvaristiken har inte varit bra... har inte orkat posta detta pga uppgivenhet av mitt förra bortfall. Min rocka som jag hade så mycket framtida planer för har också lämnat vattenlivet. Min Boesmanihybrid blev offer pga av min Albinohane var för på. Har bara mig själv att skylla då jag borde tagit snabbare beslut men också att jag gav inte rätt förutsättningar för att kunna separera rockorna.
Nu fick jag hjälp av @svampus att låta min hane gå i hans större kar för att kunna ge honan en chans för återhämtning men som jag nämnde tidigare så var det försent. Jag hade inget separat kar till henne för att ge dom bästa förutsättningar och jag fick inte igång henne med mat (punktmata), inte ens med mask!

Avslutet på detta året slutar i tragedi och hade mer hoppats på att ha utökat rockafamiljen med valpar.
2021... när kommer du?

Fyfan johnny jag beklagar. 2020 har varit ett tufft akvaristiskt år för många verkar det som.

Slicka såren och upp på hästen igen med ännu högre fart mot nästa hinder❤
image
image
image
image
29/33
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.