sf_other

»

Synbranchus Marmoratus

Hello!

Fick hem en liten marmoratus på 15cm förra veckan. Har inte fått den att äta än men imorse låg 2st neonteror på botten med ett stort hål på magen och allt inuti själva fisken var borta. Kan detta vara ålen som gjort detta? I karet går bara 2st black molly samt 10 neontetror. Tar gärna emot tips för att få igång den på mat om det är någon annan som håller/hållt denna fisk.
Låter ju som en skada som en ål skulle kunna orsaka, men man kan ju aldrig vara helt säker på det. Men har dom varit friska för övrigt så är ju chansen större att det är ålen som är skyldig. 
När jag fick hem min så testade jag med räka ett bra tag utan resultat, testade sen med vanlig mask och då åt den direkt. Sen gick jag över till små avlånga räkbitar i fiskelina så det "levde" och efter ett tag så räckte det att lägga räkan vid ålen. 
Exakt, känns lite konstigt att ett gäng tetror skulle äta innehållet av dom döda, är iofs ingen expert ;). 
Då ska jag testa mask när jag kommer hem, tack! 
Tänkte mer så det inte är pga. någon sjukdom. Min har förmågan att gräva ner sig helt, kan vara bra att tänka på när man håller på och grejar i botten :) 
Det är ju en utpräglad rovfisk så det är nog inte helt otänkbart. 

Min åt räkor och musselbitar samt artemia så gott som direkt. Nu äter den även allt i pelletsväg så den var inte svår på maten. 
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.