[QUOTE=runstenen;64090]Du lär ju inte sälja det om det är defekt. Känns lite taskigt kanske ?! ;)[/QUOTE]
Givetvis säljer jag inte något defekt.. Inte utan att säga det iallafall, tänkte mer på att lägga ut Juwelen.
[QUOTE=Zybeer;64095]Du måste ha fått någon skada på impellern eller motorn.
Undersök impellern och se hur det ser ut. Min låter inte alls som din utan hummar väldigt högt, som en dator som jobbar tungt. Jag har gjort en temporär lösning som gjorde underverk för nattsömnen, inte så vackert, dock. [/QUOTE]
Har kollat impellern, den är hel och fin.. Har idag mailat med företag jag köpte filtret av och förhoppningsvis kan jag få ett nytt huvud till pumpen. Får se hur det går.
jag kör på 2 fx6or I mitt 720 på sovrummet och kan inte säga att det är hela havet stormar, varket I karet eller I ljudnivå - låter identiskt med datorn som står på I samma rum. harmoniskt som fan.
[QUOTE=Ceiling_Matt;64122]jag kör på 2 fx6or I mitt 720 på sovrummet och kan inte säga att det är hela havet stormar, varket I karet eller I ljudnivå - låter identiskt med datorn som står på I samma rum. harmoniskt som fan.[/QUOTE]
Hm okej.. Låter intressant ;)
Har också en fx6 och den är knäpp tyst.:)
[QUOTE=foderfisk;64136]Har också en fx6 och den är knäpp tyst.:)[/QUOTE]
Låter bra. Dock är det lite svårt att uppfatta vad andra tycker är tyst. Om ni skulle sitta i ett knäpptyst rum med filtret igång. Hur pass mycket skulle det låta? Förstår att alla filter låter lite grann men ett tyst jämt ljud är ett måste för mig eftersom karet jag ska ha det till står i sovrummet :emoji35:
Mitt har bara ett väldigt svagt brummande,skulle absolut kunna sova i samma rum:)
Precis som en dator i viloläge ja. Mina sunsuns är dock tystare än Fx6an he he ;)
[QUOTE=foderfisk;64140]Mitt har bara ett väldigt svagt brummande,skulle absolut kunna sova i samma rum:)[/QUOTE]
Grymt, då är den verkligen intressant ifall det blir köpa annat filter :) Får väll rikta utblåset mot glaset ifall det trycker på för mycket för channorna.
[QUOTE=runstenen;64144]Precis som en dator i viloläge ja. Mina sunsuns är dock tystare än Fx6an he he ;)[/QUOTE]
Haha okej... Ska försöka få företaget som jag köpte sunsunet av att skicka ett nytt "huvud" till det. Ifall den skulle vara tystare så behåller jag filtret!
Knappt det ens,skulle säga tystare;)
Finns det två olika fx6or? När man söker runt hittar man Fluval FX6 och Fluval FX6 A219, sistnämnda är ca 1k dyrare.
Det har du rätt i:) har jag inte tänkt på, vet dock inte vad som skiljer förutom priset:)
Kunde inte heller se någon skillnad.. :p Företaget jag köpte sunsunet av skrev imorse att de skulle skicka ett nytt "lock" till filtret så förhoppningsvis får jag tyst på den.
[QUOTE=runstenen;64165]Vart köpte du det ?[/QUOTE]
Ebay, Wiltec Service heter företaget. Mycket bra och snabb service via mail.