Har vart iväg o köpt ett 540 precis och då va de en silver aro på ca 30cm med på köpet.
Har 2 påffar mellan 17-21cm i burken hemma som jag tänkt o ha i 540 karet.
Men hur skulle de gå ihop?
Min påfågelhona kan va väldigt aggresiv men d e främst emot mina hantlar som e runt 8cm..
Någon som haft problem med påfåglar o aros tillsammans eller är d bara o köra?:)
Undrar då ja läste runt på andra trådar o såg att någon hade en påfågel som gillade o trakasera silvriga firrar
Testa men vakta på dem ordentligt.. kqn gå, kan bli problem..
[QUOTE=JockeDuvet;32669]Har vart iväg o köpt ett 540 precis och då va de en silver aro på ca 30cm med på köpet.
Har 2 påffar mellan 17-21cm i burken hemma som jag tänkt o ha i 540 karet.
Men hur skulle de gå ihop?
Min påfågelhona kan va väldigt aggresiv men d e främst emot mina hantlar som e runt 8cm..
Någon som haft problem med påfåglar o aros tillsammans eller är d bara o köra?:)
Undrar då ja läste runt på andra trådar o såg att någon hade en påfågel som gillade o trakasera silvriga firrar[/QUOTE]
Det är nog lugnt. Lever unisont i det vilda iaf ;) I början kan nog
påfåglarna jaga den lite men det borde gå över efter ett par dagar.
Håll koll bara o se till så att lock/täckglas är HELT tätt om du vill
behålla arowanan i otorkat utförande. Särskilt om dom blir jagade
så är det rena flygfisken ;)
Hade en bitig påfågel med arowana en gång, det höll inte länge. :P
Fast den var iofs ganska bråkig mot allt. Det som fick plats i munnen åkte in där, det som inte fick plats stressade han. (Aron var större, men hoppade upp i täckglaset hela tiden. Slutade när påffen åkte ut)
Va d ja tänkte, han som hade haft sen sa att sen va väldigt snäll o d e inte påfågel honan så..
Värt o dumpa påfåglarna annars eller?
Stressar dom aron alldeles för mycket så hade jag gjort det, eller skippat aron.
Är ju upp till dig vilken fisk du mest känner för att ha kvar så att säga :D
Är grymt sugen på aron ;)
Har 2 cichlor på ca 10cm o fundera isåfall o skaffa 1-2 till istället för påfåglarna då, svårt o välja dock :/
Prova först. Inte alls omöjligt att det går bra med dina påfåglar.
Får hoppas på det, har verkligen aldrig haft Arowana o påfåglar ihop, aldrig ens haft en arowana, men haft problem o få mina oscars o gå med någon annan fisk, enda dom tollererar e en 25cm gibbi