Senaste är IT 25 + 20 samt NGT 8 cm. Inne på tigrar nu ...
Och orm skallarna förståss ;)
[ATTACH]7048[/ATTACH]
Äntligen hemma hemi å ace fick en lillebror kobraâ¤ï¸
[QUOTE=Cpt Migraine;38478]Ett litet kattbarn!!![/QUOTE]
Mm han e helt galen:)
Nu jävlar finns här iktiga monster efter dagens besök på lokala DM.Nämligen 5 Black mollys,1 långsträckt pansarmal samt en ryokin (?) slöjstjärt med hitler-mustasch som nu e döpt till adolf hehe.
Pansarmalen e ball i lillkaret,mollysarna blir mat/strykfisk i g-out o adolf åker såklart ner i nya karet om några cm!=)
[ATTACH=CONFIG]7099[/ATTACH]
gibbe på 20+,papp bakgrund "amazonas" o lite annat skit till kare
Det är en Mini cooper s R56 turbo. Och nej, det är inte köpt för utseende. Fjäderbenstagen gör susen på en mini, den understyr gärna om man pushar för hårt och stagen kommer hjälpa till att tighta upp den och hålla den styvare i kurvorna och inte vrida chassit. Ska installera coilovers när jag har råd med, men först kommer lite andra grejer.
Sen kommer bilen göra debut i juli på Vårgårda flygfält, så... Ja inte är det för utseende. ;)
[QUOTE=Tigerflickan;39945]Det är en Mini cooper s R56 turbo. Och nej, det är inte köpt för utseende. Fjäderbenstagen gör susen på en mini, den understyr gärna om man pushar för hårt och stagen kommer hjälpa till att tighta upp den och hålla den styvare i kurvorna och inte vrida chassit. Ska installera coilovers när jag har råd med, men först kommer lite andra grejer.
Sen kommer bilen göra debut i juli på Vårgårda flygfält, så... Ja inte är det för utseende. ;)[/QUOTE]
Jag hade hellre kört på riktigt bra skivor och klossar till original bromsarna än att köpa d2 bromskitt. Det finns en stor risk att du kommer få sämre bromsförmåga med bbk. Håll dessutom koll på oken, då d2, k-sport och xyz som är precis samma sak har en tendens till att separera i oken.
Tigerflickan: Jag har bara bra saker att säga om d2 bromsarna;) Bromsverkan kommer garanterat bli bättre
Jag har två års garanti på bromsarna och kollade upp dem innan. Det är inga brembo för 50 lax, men jag ska inte köra le mans heller. ;) bara klubblopp här och där.
[QUOTE=Tigerflickan;39945]Det är en Mini cooper s R56 turbo. Och nej, det är inte köpt för utseende. Fjäderbenstagen gör susen på en mini, den understyr gärna om man pushar för hårt och stagen kommer hjälpa till att tighta upp den och hålla den styvare i kurvorna och inte vrida chassit. Ska installera coilovers när jag har råd med, men först kommer lite andra grejer.
Sen kommer bilen göra debut i juli på Vårgårda flygfält, så... Ja inte är det för utseende. ;)[/QUOTE]
Ofan=).Kul att du börjar med sånt.ska du köra time-attack tro?.dröjjer nog inte länge innan man får se dig i en voc lr riktig banbil sen då hehe.blir ju billigare att köpa ett schysst chassi oftast än att bygga en hel bil sen om du tänkte börja lattja med motor,coilovers o chassi överlag=).
Bromsarna lär hålla ett tag på en sån bil iaf då det tenderar att ta ett tag innan det går riktigt fort.Tycker dock att du skall sätta i halvbur lr hel om du vill styva upp ordentligt.kostar inte så många kronor att köpa rör o be nån med licens att svetsa skiten=)
[QUOTE=Tigerflickan;39959]Jag har två års garanti på bromsarna och kollade upp dem innan. Det är inga brembo för 50 lax, men jag ska inte köra le mans heller. ;) bara klubblopp här och där.[/QUOTE]
Har oxå bara bra saker att säga om d2 har haft det både på rx7 skyline och supran !! Blir fina fisken dedär!
[QUOTE=ratfink;39961]Ofan=).Kul att du börjar med sånt.ska du köra time-attack tro?.dröjjer nog inte länge innan man får se dig i en voc lr riktig banbil sen då hehe.blir ju billigare att köpa ett schysst chassi oftast än att bygga en hel bil sen om du tänkte börja lattja med motor,coilovers o chassi överlag=).
Bromsarna lär hålla ett tag på en sån bil iaf då det tenderar att ta ett tag innan det går riktigt fort.Tycker dock att du skall sätta i halvbur lr hel om du vill styva upp ordentligt.kostar inte så många kronor att köpa rör o be nån med licens att svetsa skiten=)[/QUOTE]
Någon renodlad banbil kommer det inte bli, utan det är ju först och främst min vapendragare i vardagen. :) Sen får den väldigt gärna pack-a-punch för det. Så kommer bli lite uppgraderingar allt eftersom plånboken tillåter. Det jag lade upp nu är bara början. ;)
trots dålig ekonomi just nu så kunde jag inte låta bli å köpa ett nytt innerfilter (har inget kar å ha de i men i framtiden kanske )
ett aquael unifilter 500 uv,, billigaste på nätet jag hittar är 345kr å nu tog dom 199 på lokala djuraffären :)
tänkte ha de i ett 200 liters till mitt bleheri-par å dom vill ju inte ha så stark cirkulations så de borde bli perfekt ..
[ATTACH]7583[/ATTACH]
2 biljetter på lörda åt lillan å mig skönt å va singel ett tag faktist:)