Har ni bakat några pepparkakor där ute i stugorna? Upp med er skapelser, fiskrelaterat eller ej.
Jag har genom åren alltid försökt göra något nytt pepparkaks"hus", men de senaste åren inte orkat.
Nu blev det ett spontant bygge trots allt hos päronen, i brist på annat att göra. Morsan ville ha ett växthus, sagt och gjort!
Blev även ett snabbt försök till pepparkaksrockor. ?
Växthuset vs ju riktigt bra?

Skrivet av HampusH
Har ni bakat några pepparkakor där ute i stugorna? Upp med er skapelser, fiskrelaterat eller ej.
Jag har genom åren alltid försökt göra något nytt pepparkaks"hus", men de senaste åren inte orkat.
Nu blev det ett spontant bygge trots allt hos päronen, i brist på annat att göra. Morsan ville ha ett växthus, sagt och gjort!
Blev även ett snabbt försök till pepparkaksrockor. ?
Asså shit vad häftigt vilket pyssel, med växt å allt coola fönster.
Haha, tack grabbar... Det var faktiskt ganska lätt egentligen. Gjorde allt på frihand i princip. Fönstren är vanliga gelatinblad som man köper i förpackningar om 10. Så gjorde jag bara måttet på dessa blad och skar ut väggar som var lite större och sedan skar ut hål som var lite mindre än rutorna. Så det gick ju åt ganska lite pepparkaksdeg egentligen, haha. Lite klippa och klistra med sidorna och dörrarna var det dock...
Det svåra var att knåpa ihop en bärande träkonstruktion på insidan eftersom pepparkakshus har en tendens att bli mjuka och säcka ihop efter en dag eller två... Men det står upp än, en vecka senare!
Växterna på insidan tar jag ingen cred för. Det var morsans idé. ?
Världsklass!
Vi skall ge oss på vårat bygge idag. Men tyvärr, då läget är som det är så blir det inte med hela kusinskaran och då orkar jag inte fixa någon egen skiss och göra något utanför boxen... Så blir tyvärr ett köpehus.
Får se om en 2åring kan hantera bygget eller om det blir tvångströja och munkavle! :P

Skrivet av ericzon
Världsklass!
Vi skall ge oss på vårat bygge idag. Men tyvärr, då läget är som det är så blir det inte med hela kusinskaran och då orkar jag inte fixa någon egen skiss och göra något utanför boxen... Så blir tyvärr ett köpehus.
Får se om en 2åring kan hantera bygget eller om det blir tvångströja och munkavle! :P
Tack! Haha ja det låter lite som en utmaning... Du får jobba kreativt med vad du har!