Bilder och filmer

»

Nybörjarvansinne

7/7
Skrivet av DavidEk
Note to self:

Minska inte på matningen och håll belysningen släckt när du har fullvuxna congotetror och dats i samma kar..

För 2-3 dagar sedan hade vi 4st congotetror, 2 honor, 2 hanar. Idag har vi 2 hanar varav den minsta har skador på "högsta" delen av kroppen. Den rymdes alltså inte helt i NGTs mun..

Vi misstänker att NGTn är boven eftersom frun såg den jaga något (brukar jaga jordätarna ibland) igår.

Surt.. men vi har inte sett några tendenser tidigare så vi trodde det var ok.. Tetrorna är ju inte de minsta direkt..
En liten AT jag hade förr smällde i sig 15 fullstora guldbarber på en vecka hos mig🤣
Skrivet av tobiassorensen
En liten AT jag hade förr smällde i sig 15 fullstora guldbarber på en vecka hos mig🤣
Brutala..

Den här NGTn är iofs inte jätteliten.. Så jag borde ha förstått något..
Skrivet av DavidEk
Brutala..

Den här NGTn är iofs inte jätteliten.. Så jag borde ha förstått något..
ATn var väl 10-12cm så inge gigant direkt🤣
Skrivet av tobiassorensen
ATn var väl 10-12cm så inge gigant direkt🤣
Den här är drygt dubbelt upp. Så rätt bitig sak.
Skrivet av DavidEk
Note to self:

Minska inte på matningen och håll belysningen släckt när du har fullvuxna congotetror och dats i samma kar..

För 2-3 dagar sedan hade vi 4st congotetror, 2 honor, 2 hanar. Idag har vi 2 hanar varav den minsta har skador på "högsta" delen av kroppen. Den rymdes alltså inte helt i NGTs mun..

Vi misstänker att NGTn är boven eftersom frun såg den jaga något (brukar jaga jordätarna ibland) igår.

Surt.. men vi har inte sett några tendenser tidigare så vi trodde det var ok.. Tetrorna är ju inte de minsta direkt..
Min dats mäter vuxna pinktail varge morgon och tvekar 20cm innan, congo på tok för små.
Skrivet av Päran
Min dats mäter vuxna pinktail varge morgon och tvekar 20cm innan, congo på tok för små.
Mmm, jag i min enfald trodde det skulle funka när det gått bra en månad..

Men men, man lär så länge man lever..
Skrivet av DavidEk
Mmm, jag i min enfald trodde det skulle funka när det gått bra en månad..

Men men, man lär så länge man lever..
En rovfisk är alltid en rovfisk 😁
De tre största korvarna går nu enbart på pellets. De två slankare (ej med i filmen) vägrar fortfarande.

Så det är nog dags att separera dem så att jag kan svälta ut de som fortfarande vägrar pellets..

https://youtu.be/1LnEV60cNQc
7/7
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.