Övrigt

»

Byta inriktning?

36/36
Skrivet av Svampus
Tanganykia kan nog vara det enda av de afrikanska sjöarna som faktist intresserar mig litegrann... Testa! Annars får du aldrig resa på det! 😄
Det är lite så jag känner, visst det finns en del balla fiskar i Afrika över lag men just dom stora sjöarna så känns tanganyika som den enda "vettiga"
Tänker som sagt en liten koloni prinsessor som får leka av sig och ett gäng kilesa för dom var lite udda och balla 😊

Annars kändes det svårt att hitta något som skulle kännas autentiskt i biotop med mbu, någon Gnathonemus skulle förvisso kunna vara tufft också, eller vet du något annat intressant udda från Afrika? 😁
Skrivet av sluggo112
Det är lite så jag känner, visst det finns en del balla fiskar i Afrika över lag men just dom stora sjöarna så känns tanganyika som den enda "vettiga"
Tänker som sagt en liten koloni prinsessor som får leka av sig och ett gäng kilesa för dom var lite udda och balla 😊

Annars kändes det svårt att hitta något som skulle kännas autentiskt i biotop med mbu, någon Gnathonemus skulle förvisso kunna vara tufft också, eller vet du något annat intressant udda från Afrika? 😁
Paracyprichromis nigripinnis❤
Skrivet av tobiassorensen
Paracyprichromis nigripinnis❤
Det där såg ju inte heller dumt ut 🤔😁
Skrivet av sluggo112

Jag har tyvärr rätt dålig koll på arter och så, när det kommer till ciklider från Afrika generellt... Men de dör som Tobbe skrev är ju grymt snygga!
Skrivet av Svampus
Jag har tyvärr rätt dålig koll på arter och så, när det kommer till ciklider från Afrika generellt... Men de dör som Tobbe skrev är ju grymt snygga!
Finns många riktigt trevliga ciklkder ifrån afrika. En del victoria är sjukt snygga me. Har själv aldrig pysslat med tanganyikacikliderna men cyprichromisarterna är rätt balla med. Många av hästnosarna är fina och väldigt aktiva.
Finns många riktigt trevliga ciklkder ifrån afrika. En del victoria är sjukt snygga me. Har själv aldrig pysslat med tanganyikacikliderna men cyprichromisarterna är rätt balla med. Många av hästnosarna är fina och väldigt aktiva.
cyprichromis har jag också tittat på 😊

Vilka hästnosar tänker du på? 🤔😊
Skrivet av sluggo112
cyprichromis har jag också tittat på 😊

Vilka hästnosar tänker du på? 🤔😊
https://www.ciklid.org/artregister/art.php?ID=823

Här är en hästnos som är sjukt snygg
https://www.ciklid.org/artregister/art.php?ID=823

Här är en hästnos som är sjukt snygg
Spännande 😊 ska forska lite mera! Har absolut fastnat för Xenotilapia dock 😁
Kom hem en liten luftpump och lite små syrestenar, jag är dock lite skeptisk att dom kommer fungera till moving bead så antar att man får bita i det sura äpplet och beställa 6st 20cm plattor 🙈 men dom små kommer åtminstone fungera att ha till fiskarna i frigolitlådorna medan man möblerar om 🤔
Skrivet av sluggo112
Kom hem en liten luftpump och lite små syrestenar, jag är dock lite skeptisk att dom kommer fungera till moving bead så antar att man får bita i det sura äpplet och beställa 6st 20cm plattor 🙈 men dom små kommer åtminstone fungera att ha till fiskarna i frigolitlådorna medan man möblerar om 🤔
2st 20cm plattor? Tre välplacerade plattor bör du kunna klara dig på. Om inte så finns det plattor billigt ifrån tysklandet.
Skrivet av sluggo112
Jag har 2 plattor i ett 540, räcker bra men tre funkar nog med.
Skrivet av Jozi
Jag har 2 plattor i ett 540, räcker bra men tre funkar nog med.
Såpass, då kanske det inte behövs så mycket som Jag tror ändå 🤔 jag kanske rent av testar att börja med alla 10 mindre stenar jag har hemma nu 🤔😊
36/36
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.