Fiskrelaterat

»

Fisksäkra rötter

Har någon nåt bra tips hur man på bästa sätt får rötter att ligga/stå kvar på bästa sätt?
Har ett gäng rätt biffiga fengäddor som betér sig som pansarvagnar på botten nämnligen.
Jag säkrade min största rot med sten. Funkade rätt bra trots en brötig rtc på 60cm. Ett gäng rejäla stenar runt rötterna så kommer dom ingenstans.
Skrivet av TobiasKing
Jag säkrade min största rot med sten. Funkade rätt bra trots en brötig rtc på 60cm. Ett gäng rejäla stenar runt rötterna så kommer dom ingenstans.
Tack för tipset!
Testade det förut, fast då hade jag 4st rockor också och det höll inte alls.
Men helt klart värt att testa igen.
Där ser du hur pass stora stenar jag använder. Cichlan är dryga 40cm
Skrivet av TobiasKing
Där ser du hur pass stora stenar jag använder. Cichlan är dryga 40cm
Såg bajtigare iut är min stenar.
Nån som har fler förslag?
Posta bild på rötterna så vi ser vad vi har att jobba med.
Skrivet av djr83
Posta bild på rötterna så vi ser vad vi har att jobba med.
Har tyvärr inga bra bilder på dem + att jag ska skaffa fler än dem jag har. Det är Mangrove rötter
Skrivet av Simon
Har tyvärr inga bra bilder på dem + att jag ska skaffa fler än dem jag har. Det är Mangrove rötter
Det går inte att skruva ihop alla rötter så att dom blir en enda stor oflyttbar klump?
Skrivet av Simon
Bara ut och plocka i naturen;) har nog en 40-50 kg sten till liggande om du skulle ha vägarna förbi kolsva.
Stora tunga rötter. Inte ens mina huliganer till rockor flyttar dem. De slår dock små sten mot botten om jag är i rummet och de inte får mat.
I mitt 2250-kar har vi silikona fast grenarna innan vi fyllde med sand och vatten ? Det sitter som berget ?
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.