någon som byggt akvarium i plywood.
sugen på att bygga ett. min fråga lyder. kan man använda pool Linner alt damduk?
då slipper man giftiga färger o kan hålla kostnaderna nere?

Skrivet av MartinLöfgren
någon som byggt akvarium i plywood.
sugen på att bygga ett. min fråga lyder. kan man använda pool Linner alt damduk?
då slipper man giftiga färger o kan hålla kostnaderna nere?
Finns flera som gjort det. Färgen behöver ifs inte vara giftig. Mitt är byggt med epoxi och glasfiber.
Yes, finns en del här som byggt i trä. De flesta har skrivit trådar om sina byggen, och finns nog främst här i "Knep och knåp" avdelningen. Annars kan du alltid använda dig av sökfunktionen så lär du hitta massor här inne.
Pool liner är jag lite osäker på hur det fungerar, men dammduk är relativt väl beprövat nu tror jag. Känner till flera st här på forumet som använt det med gott resultat.
Annars är ju glasfiber och epoxy topcoat ett alternativ. Men de båda är rätt så starka innan härdning, och de luktar väldigt starkt samt ger ifrån sig giftiga gaser som man inte ska andas in. Men det är enkelt undvikit med en andningsmask. Men man bör kunna vädra ganska bra om det ska göras på plats inomhus.

Skrivet av faltaren
Finns flera som gjort det. Färgen behöver ifs inte vara giftig. Mitt är byggt med epoxi och glasfiber.
hur löste du det med glaset. Känns som den skarven är den svaga punkten.

Skrivet av faltaren
Tack.
Hur gjorde du med skarv runt glas?

Skrivet av MartinLöfgren
Tack.
Hur gjorde du med skarv runt glas?
Epoxin är bra att limma på. Jag slipa ordenligt och tvätta med aceton sen sitter silikonet bra. Håller än iaf ?

Skrivet av faltaren
Epoxin är bra att limma på. Jag slipa ordenligt och tvätta med aceton sen sitter silikonet bra. Håller än iaf ?
Hur länge sedan byggde du det?
Hur stort är ditt kar?

Skrivet av MartinLöfgren
Hur länge sedan byggde du det?
Hur stort är ditt kar?
Kolla min tråd. Faltarens 7000L finns all info ?
Jag har byggt ett gäng stora burkar i plyfa och dammduk. Går snabbt och inge krångel :)