Rockor

»

Potamotrygon sp. "Mantilla"

2/2
Dags att uppdatera tråden nu gott folk! Vill se utvecklingen på era mantillor 😁👍🏽
Hämtade hem en liten mantillahybrid igår, här är han =)
Min förra hona gick efter otroligt tråkiga omständigheter bort i flytten..
Skrivet av AntonBergman
Dags att uppdatera tråden nu gott folk! Vill se utvecklingen på era mantillor 😁👍🏽
Tråkigt och kul 🙄. Mina är sålda.
Skrivet av AntonBergman
snygg!!
Han växer helt fantastiskt långsamt men mantilia / motoro :)
Skrivet av AnnaElmqvist
Han växer helt fantastiskt långsamt men mantilia / motoro :)
Jaså. Mina växte jätte snabbt.
Har ju även nu mer en ren mantilia tjej.... dock vansinnigt svår att fota för hon hänger längst bak i karet bakom alla växter
Skrivet av faltaren
Försöker tänka mog för lite så de inte växer ur karet innan ja kan lösa något större :)
Ja e glad att d inte går så fort
Skrivet av AnnaElmqvist
Försöker tänka mog för lite så de inte växer ur karet innan ja kan lösa något större :)
Är det en motoro? Då får du öka 🤪
Skrivet av faltaren
Försöker tänka mig för lite så de inte växer ur karet innan ja kan lösa något större :)
Skrivet av faltaren
Är det en motoro? Då får du öka 🤪
Hahah han e ju en korsning
Skrivet av AnnaElmqvist
Försöker tänka mig för lite så de inte växer ur karet innan ja kan lösa något större :)
Svälter du dom? 😂 motoro hybrider växer allt annat än långsamt 😁
Skrivet av PatrickPata
Svälter du dom? 😂 motoro hybrider växer allt annat än långsamt 😁
Ne de tycker ja inte haha men kanske inte vräker i mat heller:)
Vore intressant att se lite uppdateringar på era Potamotrygon sp. "mantilla" (eller P. marquesi som det kanske faktiskt är numera?). Vilka har kvar sina? Hur stora är de nu? 😀
Skrivet av HampusH
Vore intressant att se lite uppdateringar på era Potamotrygon sp. "mantilla" (eller P. marquesi som det kanske faktiskt är numera?). Vilka har kvar sina? Hur stora är de nu? 😀
Ca 40cm och ca 2år gamal och ser mer ut som motoro än mantilla, hon kommer ifrån faltarn. Då ca 8-10cm
Skrivet av Päran
Ca 40cm och ca 2år gamal och ser mer ut som motoro än mantilla, hon kommer ifrån faltarn. Då ca 8-10cm
Inte lik mamma och pappa 😂
Skrivet av faltaren
Inte lik mamma och pappa 😂
Har du någon bild på mossan å fassan?
Skrivet av Päran
Har du någon bild på mossan å fassan?
Finns i början på min tråd https://www.rovfisk.se/thread/107998/
Skrivet av Päran
Haha, det är ju så jäkla märkligt hur varierande "mantilla" är... Hade man sett den rockan utan kontext så hade man ju alla dagar i veckan sagt motoro.

faltaren, du har inte kvar några mantilla just nu, eller hur ligger det till?
Skrivet av HampusH
Haha, det är ju så jäkla märkligt hur varierande "mantilla" är... Hade man sett den rockan utan kontext så hade man ju alla dagar i veckan sagt motoro.

faltaren, du har inte kvar några mantilla just nu, eller hur ligger det till?
Noop inga kvar. Såldes för över ett år sen
Det simmar en liten mantilla i lokalen. Kan fota den ikväll eller imorgon och slänga upp bild.
2/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.