Information och nyheter

»

Rovfisk.se:s podcast

26/34
Skrivet av djr83
Nytt avsnitt under Rocktober: https://www.rovfisk.se/podcast/22/
Wooooo! ?
Skrivet av djr83
Nytt avsnitt under Rocktober: https://www.rovfisk.se/podcast/22/
Får lyssna på klippet när jag åker hem från fiskauktionen. ?
Skrivet av Lutt
Får lyssna på klippet när jag åker hem från fiskauktionen. ?
Låter som en strålande idé...
Lyssnade precis på avsnitt 21 lite halvt i bakgrunden medans jag plugga (Effektiv osv). Om sytråd med kanske framförallt L-malar som Hampus upplevde. Hade samma sak med en L600 som hade fastnat på samma sätt, med sytråd som va för någon javaormbunke som tjejen hade satt ditt och freestylat lite. Läkte ju fint och är ingen fara på den idag. Vet att mycket räkfolk använder loctite lim som härdar på någon minut, har testat ett par gånger utan dödsfall. Men väldigt skönt att det som beskrevs i podden härdar såpass snabbt under vatten.
Trevlig podd att lyssna på!
Loctite eller annat superlim baserat på cyanoakrylat är överjävligt bra till små saker, används frekvent av varenda saltvattenakvarist till att limma koraller. Obs på att man bara vill använda gel formen, den rinnande blir mest en sörja som fäster sämre 👌
@robinjunesäter och danne, loctite har jag själv aldrig använt men det låter ju klart bra! Är det också lite gel-aktigt eller?

Man får dock försöka vara lite smidigt med det där limmet från aquamunster, eftersom det härdar så fort. Om man t.ex. ska pressa en växt eller mossa på plats, och man råkar få limmat på fingrarna... För då följer hela skiten med och så har man att pilla med sedan, haha.
Det vanligaste flaskan i typ Ica butiker är inte gel utan har mera formen av vatten, det blir lätt bajs och bara kletigt överallt som du säger. Just loctite är bara ett märke, jula Biltema och de flesta allt-i-allo butiker har både det och andra superlim som gel, även i kontorsbranschen kan det finnas.
Gel och cyanoakrylat ska det stå, eller etyl-cya....samma sak.
Aquamunster är samma som loctite i grunden. Salttabletterna man köper i akvarieaffären vs bordssalt.
image
Ja har en del att ta igen... var oändligt frånvarande
Men lite skoj me Ett gäng timmar framöver
Grymt bra avsnitt! Gillar jingeln, mer ljudeffekter hade varit en ännu stämningshöjare. Och ja jag utmanar er gärna i "Gissa fisken", mer päron till folket. 😂
Det är ju rätt gött det med, att ha fler avsnitt att plöja på en gång, AnnaElmqvist 😀

Lutt, it's on! 😎 Vinnaren möter...
Trevligt avsnitt i vanlig ordning om än lite flummigt inslag i början. Ger de 10 av 10 hashtomtar. Jag och polaren jag delar lokal med kommer dyka upp i upplands väsby.
Skrivet av tobiassorensen
Trevligt avsnitt i vanlig ordning om än lite flummigt inslag i början. Ger de 10 av 10 hashtomtar. Jag och polaren jag delar lokal med kommer dyka upp i upplands väsby.
Och du får ett päron!

Kul! 👍👍
Gissa fisken var ju svinkul :D

5 av 5 plättar!
Skrivet av danne
Gissa fisken var ju svinkul :D

5 av 5 plättar!
Skitkul att höra! 😀
Skrivet av djr83
Alltså Jesper som härmar Enya är det roligaste jag hört på länge. <3
Skrivet av Tess
Alltså Jesper som härmar Enya är det roligaste jag hört på länge. <3
Jag är ju allt annat än sakkunnig när det kommer till Enyas melodier kan man konstatera.
Hade varit bättre att jag sa att jag inte heller visste 🤭
26/34
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.