Information och nyheter

»

Informationskampanj: Stora fiskar

Nu drar vi igång en kampanj för att sprida information om stora fiskar i allmänhet och i synnerhet några arter som ofta är ett återkommande problem på privatmarknaden.
Kampanjen består av 2 delar; ett informationsblad med ett kortare budskap och några tydliga illustrationer samt en lite djupare artikel med fotografier.

För att nå ut till så många som möjligt utanför Rovfisk.se så kommer bladet att finnas utplacerat på lämpliga företag runtom i landet.
Under december smygstartade vi genom att dela ut dom på Tropicarium i Kolmården och Nols ciklidhobby ("Kent i Nol").
Fler samarbetsföretag kommer att tillkomma senare.

För att läsa artikeln så kan man gå till https://www.rovfisk.se/storafiskar/
Kanon! Bra initiativ!
Ett ständigt lika aktuellt ämne. Ruskigt bra att Rovfisk visar vägen här!

Kommer det att tillkomma några arter till den listan? T.ex. skulle det inte vara fel att få ut info till både konsument och butik att t.ex. Gibbiceps och Plecos inte är ruskigt bra alternativ för de mindre karen. Att åtminstone styra om dessa arter mot t.ex. Joselimaianus som både är (i mitt tycke) vackrare och mer hanterbar storleksmässigt (om än fortfarande en rejäl fisk) skulle göra en del gott. Oftast inte en direkt dyrare fisk än de båda övriga heller.
Skrivet av Zybeer
Ett ständigt lika aktuellt ämne. Ruskigt bra att Rovfisk visar vägen här!

Kommer det att tillkomma några arter till den listan? T.ex. skulle det inte vara fel att få ut info till både konsument och butik att t.ex. Gibbiceps och Plecos inte är ruskigt bra alternativ för de mindre karen. Att åtminstone styra om dessa arter mot t.ex. Joselimaianus som både är (i mitt tycke) vackrare och mer hanterbar storleksmässigt (om än fortfarande en rejäl fisk) skulle göra en del gott. Oftast inte en direkt dyrare fisk än de båda övriga heller.
Vi kan absolut lägga till fler arter i artikeln. Gibbiceps hade jag faktiskt för mig fanns med i artikeln tidigare... 
Känns riktigt kul detta. Riktigt nöjd med hur flyern och artikeln blev, och helt grymt att vi får medhåll av från så respektabla håll som Kent och Tropicarium. 02110

Gött med lite respons från er andra också. Gibbiceps är ju helt klart en kandidat... 
Finns flyern upptryckt eller är det skramla ihop lite pengar för att trycka i lite upplaga som gäller? 
Aquaria, Skansen och Fjärilshuset vore ju 3 bra ställen att få ut dom på här i stan. Plus lite butiker om dom inte tycker det pajar deras affärer då såklart...
Vi har fortfarande 350 flyers kvar att dela ut, innan det behövs tryckas upp fler.

Aquaria, Skansen och Universeum har jag frågat utan att få någon respons alls. Fjärilshuset är däremot ett bra förslag, ska kontakta dom direkt!
Finns det butiker som ni anser håller standarden så fråga här eller via PM så går sådant att lösa 02
Nu finns informationsbladen även hos Stork Zoo i Göteborg!
Nu finns informationsbladen hos Tassar & Morrhår i Växjö.
Dom lik som jag tyckte det va mkt bra!
Har glömt att posta den här, men sen en tid tillbaka finns informationsbladet att ta med hem för besökarna på Tropicarium!
Skicka till Janne på åleds akvarium med!!
Skrivet av Hakannord74
Skicka till Janne på åleds akvarium med!!
Är det någon du har kontakt med? Om han vill ha så skickar vi naturligtvis dit ett gäng flyers!
Handlar mycket på åleds akvarium och de har en väldigt sund inställning.

Maila dem vettja! De kan ju själva trycka upp och sätta ut👍🏻

Janne@aleds.se
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.