Off Topic

»

Vad gör du nu?

88/95
Skrivet av djr83
Runda akvarier, mer specifikt skålar, är inte förbjudna. Problemet ligger i att ytan är relativt liten jämfört med volymen vilket gör det svårare att syrasätta, men med en pump så är ju det inget problem heller.
Absolut.. men eftersom jag tog med dokumentet så kanske jag inte behöver förtydliga tänkte jag...
Blev vanlig sand till burkarna iaf... 😊
Beslutsångest rosa gin eller blå gin?
Skrivet av Kj80
Beslutsångest rosa gin eller blå gin?
Blå gin rakt av. Ett par limeklyftor sen är du hemma.
Sladdar...
Skrivet av tobiassorensen
Besökt fiskaffär och fick en chock när man ser detta. 600L kar 50 djupt och fisken kan inte vända utan att slå i både fram och bakruta.
Väldigt tråkigt syn det där... Han kan ju vara glad om någon tar emot den gratis.

För övrigt är det en "Hajmal" (Pangasionodon hypophtalmus), inte "Paroonhaj" (Pangasius sanitwongsei). Ryggfenan framför allt är avslöjande. Lika illa båda två dock. ☹️
Skrivet av Svampus
Väldigt tråkigt syn det där... Han kan ju vara glad om någon tar emot den gratis.

För övrigt är det en "Hajmal" (Pangasionodon hypophtalmus), inte "Paroonhaj" (Pangasius sanitwongsei). Ryggfenan framför allt är avslöjande. Lika illa båda två dock. ☹️
Ja de var så jag sa med. Frågade vad ska ni ha för hajmalen och fick svaret 2000 för det är en äkta paroon. Orkade inte ens dividera med honom. Ska försöka få tag i ägaren till butiken och prata med honom. Även om det är en tankbuster så har jag aldrog sett en så lugn som denna var. Simmade graciöst fram och tillbaka som en asiat eller silver aro typ dock vart de som sagt jävligt trångt där för den.
Varje gång jag öppnar forumet, så är det nya medlemmar, hur många medlemmar finns det på rovfisk.se igentligen?
Skrivet av Kj80
Varje gång jag öppnar forumet, så är det nya medlemmar, hur många medlemmar finns det på rovfisk.se igentligen?
Har funderat på det jag oxå. djr83 bör ju kanske ha koll?
Skrivet av ChristofferJonsson
Har funderat på det jag oxå. djr83 bör ju kanske ha koll?
Jag tippar på att de är massor som registrerar sig är inne en gång sen aldrig mer. Inte många man ser som varit inloggade mer än 10 gånger i flödet.
Skrivet av tobiassorensen
Jag tippar på att de är massor som registrerar sig är inne en gång sen aldrig mer. Inte många man ser som varit inloggade mer än 10 gånger i flödet.
Det stämmer. En mer tillförlitlig sak att gå efter är prestationen att man har loggat in 10 gånger.
Kan kolla upp lite siffror senare.
Skrivet av djr83
Det stämmer. En mer tillförlitlig sak att gå efter är prestationen att man har loggat in 10 gånger.
Kan kolla upp lite siffror senare.
Hur räknas inloggningen? Är det varje dag du besöker forumet eller varje gång man verkligen loggar in?
Det finns 4200 registrerade medlemmar i databasen. 22,93% har fått prestationen att dom har loggat in 10 gånger, vilket åtminstone visar att registreringen inte var ett misstag. Det blir 963 medlemmar. Om vi ska använda det som måttstocken för en "riktig medlem" så är den senaste som har uppnått det en som registrerade sig 20 februari. Totalt har vi fått 23 nya "riktiga medlemmar" i år. Så en ny var 2:e, 3:e dag ungefär.
Rätt ok siffror med tanke på hur nischad sidan är.
Skrivet av djr83
Det finns 4200 registrerade medlemmar i databasen. 22,93% har fått prestationen att dom har loggat in 10 gånger, vilket åtminstone visar att registreringen inte var ett misstag. Det blir 963 medlemmar. Om vi ska använda det som måttstocken för en "riktig medlem" så är den senaste som har uppnått det en som registrerade sig 20 februari. Totalt har vi fått 23 nya "riktiga medlemmar" i år. Så en ny var 2:e, 3:e dag ungefär.
Rätt ok siffror med tanke på hur nischad sidan är.
Tack för infon👍
Sover på soffan så jag kan ligga o titta på fiskarna 😂😂
Vb och lite elpyssel 👍🏻
El & vatten.
Bästa kombinationen på en tisdag!
Skrivet av KristianE
El & vatten.
Bästa kombinationen på en tisdag!
Självklart! Spänning i vardagen.
Skrivet av Stavhem
Självklart! Spänning i vardagen.
Kittlar dödsskönt i kistan... Pun intended.
Sitter och äter. Fick en s.k "shower thought"... Om stingrockor kallas pannkakor, och när honorna är gravida kan man säga att de har bullar i ugnen... Är de blivande valparna ugnspannkakor då? 🤔
88/95
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.