Hej!
Normalt i ett PowerBeadfilter hör man hur "pingisbollen" knackar lite i plasten. Efter att jag kopplade in en kraftigare pump på 18.000L/h har den tystnat och lite av filterkullorna kommer ut i akvariet efter backspolning. Jag misstänker att det är hela röret eller nedre delen, se bilden som har lossnat. Jag reagerade redan vid montering av filtret att de satt ganska löst. Någon annan som har haft samma problem och hur har ni löst det. Min tanke är att skruva fast det med en rostfriskruv genom plasten. Idéer mottages mer än gärna.
Tack på förhand!
Är väl bara och öppna kolla, räcker kanske med att bara trycka i den igen då min sitter ganska tajt
Ja, får göra det. Tyvärr sitter mitt inte lika tajt. Jag behövde inte ta i allas för att dra ur röret, så det är ju inte konstigt att de glider i sär när det blir lite tryck ifrån pumpen. Får se om jag kan få emellan några sandkorn, mellan röret och hållaren. Då brukar det fastna ordentligt. Har gjort så tidigare med PWC rör om man vill ha ihop dem tillfälligt utan att limma.