Bilder och filmer

»

Nybörjarkar

1/15
Tja, äntligen är jag tillräckligt nöjd för att lägga upp lite media, även om det inte är så rovigt som många personer här på forumet gillar så är jag stolt över mitt första akvarium som varit igång i ca. 4 månader.

Förhoppningsvis tycker någon att det är värt att titta på! 

Vill passa på att tacka alla här som alltid är så j*vla trevliga och hjälpsamma när man har frågor eller söker råd som ofta uppstår när man är ny i hobbyn!
riktigt snyggt och ordentligt! var är det för cycklister förutom oscarsena?
Skrivet av CeilingMatt
riktigt snyggt och ordentligt! var är det för cycklister förutom oscarsena?
Tack så mycket! Det är 3st paretroplus menarambo
Riktigt nice kar 02 Kul att du trivs, då hoppas vi på mer bilder och klipp från dig.

De där cikliderna är grymma, var köpte du de? Har en grupp hemma också,  @sjebbes gamla. Som han antaglien tar tillbaka sen. Har dina visat nått lekbeteende? 
Skrivet av Svampus
Riktigt nice kar 02 Kul att du trivs, då hoppas vi på mer bilder och klipp från dig.

De där cikliderna är grymma, var köpte du de? Har en grupp hemma också,  @sjebbes gamla. Som han antaglien tar tillbaka sen. Har dina visat nått lekbeteende? 
Tackar, det kommer att komma uppdateringar! De är väldigt trevliga, lokala fiskbutiken här i västerås hade fått dem inlämnade från nån snubbe som skulle byta inriktning. Har inte visat något lekbeteende än vad jag har kunnat se tyvärr, men de verkar trivas så kanske blir av, de ska ju vara ganska tröga att föröka sig som jag förstått. 
En av mina Endlis har hittat en otippad favoritplats! Så söta fenisar är! 09
Nyaste tillskotten i karet (+1 JD som inte var intresserad av att vara med på bild)! Drömfisken är äntligen på sin plats tack vare Diskuspassion
Härligt!!

Auranti med discus...UDDA! :P
Skrivet av Sjebbe
Härligt!!

Ah jag vet. Diskusarna ska få flytta till ett bättre lämpat kar inom kort. Har fungerat alldeles utmärkt dock, de verkar må bra och de andra låter dem vara i fred.

Köpter diskusarna mycket p.g.a. min sambo ville "ha lite mer färg" och lite för att jag inte riktigt trodde på alla som skrev och sa att de va så svåra att ta hand om, vilket jag inte upplevt att de är. Har fungerat fint i mitt ciklidtunga territorium-kar i över 6 månader. 
Hahaha, altid kul när udda kombos funkar. Skulle aldrig rekomendera det dock ;)

Vad är tanken med karet då? Vilka/viken fisk är i fokus?
Skrivet av Sjebbe
Hahaha, altid kul när udda kombos funkar. Skulle aldrig rekomendera det dock ;)

Vad är tanken med karet då? Vilka/viken fisk är i fokus?
Haha nej jag skulle nog inte heller rekommendera det utan det är nog mer att jag har haft tur.. Nu är det "all in" på Aurantin och ska försöka skräddarsy karet efter hennes behov och förhoppningsvis ska hon få gå ensam i detta karet tills vintern så jag kan köra kallperiod åt henne. 

Håller på att försöka få bygglov för ett större kar som jag kan köra lite diverse i under året, men är väl blandade åsikter på den idén här hemma! :D

Men Aurantin är definitivt i fokus och hon kommer att prioriteras.
Låter ball!

Känns som att det finns mer att vänta från dig då :D
Inte haft förmånen att hålla auranti än så det med en viss avundsjuka jag unnar dig fisken  :P
Skrivet av Wur
Nyaste tillskotten i karet (+1 JD som inte var intresserad av att vara med på bild)! Drömfisken är äntligen på sin plats tack vare Diskuspassion
Härligt att Greta mår bra! 12
Skrivet av Sjebbe
Härligt!!

Jag gillar killen, så jag håller inne med vad jag tycker om hans diskushållning. 16
Skrivet av Diskuspassion
Jag gillar killen, så jag håller inne med vad jag tycker om hans diskushållning. 16
Alla sätt är bra utom dom dåliga :P 
Skrivet av Diskuspassion
Let'em rip! Nej men jag är medveten om att det är bortom konstigt och med din erfarenhet har du all rätt att ha invändningar! 16 Du kan som sagt vara lugn då de kommer att få bo i ett bättre lämpat kar inom kort i alla fall och förhoppningsvis mår de lika bra där trots att de slipper den enstaka runtjagningen av en arg påfågel. 
Kurragömmamästaren
Man måste inte vara en L-mal för att va snygg! 
Det är faktiskt en L-mal, bara att man använder inte dess L-nummer 06
Och ja, gibbis är rätt underskattade 02
Skrivet av robidobban
Det är faktiskt en L-mal, bara att man använder inte dess L-nummer 06
Och ja, gibbis är rätt underskattade 02
"Det är faktiskt en L-mal, bara att man använder inte dess L-nummer särskilt ofta*" skulle jag vilja säga.

Men som sagt, i princip alla "sugmalar"/harneskmalar har ett L-nummer (om de kommer från Loriicaridae familjen, där av L:et)

Gibbiceps är absolut snygg. Men så vanlig som den är så blir den liksom underskattad. Har en gibbi här hemma också. Grymt trevlig med sitt stora segel. 02
1/15
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.