Information och nyheter

»

halloweenburk på Djurmagazinet i Tyresö?

1/2
Jag samtalade lite med sir Dennis på djurmagazinet i tyresö för ett par dagar sedan och han hade en idé om att ställa upp en monter över halloween med "monster" i.. 

De har egentligen inte plats för några galenskaper så ett par 375or eller 540 med något läskigt i är väl kanske ribban.. Någon som är sugen på ett litet projekt? Sprida namnet, visa var skåpet ska stå, bygga karmakonto och kontakter osv.. jag har dragit själen och ur led och ska tvätta håret så jag kan dessvärre inte vara pappa åt det här men med den samlade kompetensen här kanske någon vill vara med och leka.. som det är nu är vi i princip den enda "akvarieförening" som ens tillfrågas när allmänheten ska säga "wow" och det har skett genom hårt jobb och galna idéer.. om vi slutar dyka upp kommer vi inte heller att tillfrågas så fråga er själva, vad hade jesus gjort? Nej men allvarligt, det vore sjukt trevligt att kunna komma som gäst till en butik, se våra (inte personalens, våra) klistermärken, butikspersonal som rekommenderar detta forum, att medlemskapet här betyder något.. 

Djurmagazinet erbjuder någon form av kompensation men eftersom vi inte är rockstjärnor (än) är det nog snarare i klassen pellets/pump/kakor än personlig kock och så mycket kokain och prostituerade vi kan bära..
Jag skulle kunna hjälpa till .
Dock inte som PL utan mer slav.
äger bil med 4wd så transporter kan jag hjälpa er med.
Skrivet av MrWatt
Jag skulle kunna hjälpa till .
Dock inte som PL utan mer slav.
äger bil med 4wd så transporter kan jag hjälpa er med.
Leverans! Vem är PL? Gar? Karl? Micke? Några villiga sthlmare? 
Ett gäng hydrolycus / hydrocynus juveler hade ju kunnat göra sig ganska bra  i ett 540... Och sprida skräck 16 ligger ju rätt billigt på fisklistan nu, be dem plocka in ett gäng som de säljer sedan...? Eller ska det vara folks privata fiskar? I såfall är la en fet vargtetra eller nått på sin plats. 

Inreda med massa rötter uppe från, grenar och löv på botten samt bara några kallvita spotlights, så man kan se tänderna och resten av kroppen smyga förbi i mörkret 05 eller nått.

Bor tyvärr inte i elstockholmo, hade vart kul annars! 
Om privata fiskar har jag kanske något. 
Lucius 
Hoplias malabaricus 
Finns här hemma 
Kul grej! Tyvärr är jag i Danmark och jobbar då annars hade jag gärna ställt upp med fisk eller skjuts. 
Skrivet av Tess
Kul grej! Tyvärr är jag i Danmark och jobbar då annars hade jag gärna ställt upp med fisk eller skjuts. 
Jag vet inte om tjocka tigrar är så väldigt skrämmande ändå 13
Vet inte hur jag jobbar och det låter som mycket slit för liten belöning. Fast det hade kanske varit kul. Hur ser det ut med kar och filtrering? Räcker det med att komma med en proppfull friggolåda eller måste man släpa flera hundra kilo glas för att det ska bli något?
Skrivet av CptMigraine
Leverans! Vem är PL? Gar? Karl? Micke? Några villiga sthlmare? 
Jag kan gärna vara med men jag har tyvärr inga större rovfiskar bara en liten söt rocka. 
Skrivet av KarlOlsson
Jag kan gärna vara med men jag har tyvärr inga större rovfiskar bara en liten söt rocka. 
Känns ju inte som att man borde flytta runt små rockor alltså.. Fisk tror jag att vi kan få ihop. För mig handlar det mest om hur stort projektet blir :p Jag kan lätt komma med en låda fisk om någon annan tar ansvar för att stå där vid karen och sälja in rovfiskhobbyn!
Skrivet av gar
Känns ju inte som att man borde flytta runt små rockor alltså.. Fisk tror jag att vi kan få ihop. För mig handlar det mest om hur stort projektet blir :p Jag kan lätt komma med en låda fisk om någon annan tar ansvar för att stå där vid karen och sälja in rovfiskhobbyn!
Nej den ska inte med. Jag kan gärna stå vid karet ett tag. 
vet nån om det finns kar på plats eller om det är något vi bör ta dit ?
Samt hur länge det ska stå där ?(10 timmar eller 3 dygn) 

Karl , Ska du styra detta så kan jag hjälpa till XD.
Du verkar ha varit med förut.
Vilket datum är detta? Jag har en del roliga idéer och tycker ofta det är väldigt kul med sådana projekt.

Nu har jag inga lediga kar men om vi skulle teoretiskt sätt köra två 375or så kanske man kunde bygga rovfisk loggan i i frigolit liktg en bakgrund.

Nu spawnar jag bara lite ideer
Det är nog lite vad man gör det till :)

Ingen behöver stå vid karet eller något, det som behövs göras är att rycka loss burkar och handhava ett par häftiga fiskar att stoppa i dem/den.. troligtvis blir det att stoppa in burkarna i djurmagazinets bil och kanske koppla upp någon typ av filtrering.. :) 

Det är ju ingen idé att stoppa ner något ärkedyrt eller ovanligt, antar med tanke på temat att tänder, stora munnar, knepigt utseende osv är bra.. 

Får vi ihop en liten intressegrupp här på forumet eller facebook eller vad ungdomarna använder nu för tiden bör det inte handla om mer än 8 timmars jobb totalt.. de står nog själva för dekor och sånt om ingen har en enastående bra idé.. :) 
Folk som vill ställa upp och delta kan kontakta mig via pm. Vi kan ju skapa någon form av facebook chat eller dylikt för att planera vad vi ska göra. 
Hur går det med allt? Finns det ett nummer att lämna till herrn på djurmagazinet?
Jag åkte på att jobba hela helgen :/
Vilken helg ska det upp?
Helgen innan är det väl rimligt att ha allt redo.. 
Tänkte kolla om nån vet om det fanns en tank där eller om någon vet av nån vi kan ta dit? 
Är nyfiken på vad som man kommit fram till
1/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.