Bilder och filmer

»

En gång MFK... Part Deux

24/25
Skrivet av Simon
Vilka sorter har du?
Alla utom Retropinnis och Mokelembembe om vi inte börjar finlira med diverse specialfall som kanske skulle kunna vara egna arter :)

Mina upper jaws:
3xSenegalus, 3-4xDehlezi, 1xPolli, 2xPalmas, 2xBuettikoferi, 2xWeeksi, 2xOrnatipinnis, 2xTeugelsi

Lower jaws:
4xLapradei (varav en Koliba och en Koloton), 2xEndlicheri, 3xAnsorgii, 2xCongicus, 1xPBB .

Jag behöver verkligen banta ned beståndet lite ser jag... :P
Skrivet av Svampus
Grymt! 😍 Hur stor är FFn ungefär?
Jag skulle tippa på närmare 35 men det är svårt att säga exakt. Den hoppade utan helvete när den skulle fångas in så jag tog inga chanser med måttbandet när den skulle ner i karet. Rejält grov :) Ska se om jag kan mäta den vid rutan vid tillfälle.
Skrivet av Zybeer
Alla utom Retropinnis och Mokelembembe om vi inte börjar finlira med diverse specialfall som kanske skulle kunna vara egna arter :)

Mina upper jaws:
3xSenegalus, 3-4xDehlezi, 1xPolli, 2xPalmas, 2xBuettikoferi, 2xWeeksi, 2xOrnatipinnis, 2xTeugelsi

Lower jaws:
4xLapradei (varav en Koliba och en Koloton), 2xEndlicheri, 3xAnsorgii, 2xCongicus, 1xPBB .

Jag behöver verkligen banta ned beståndet lite ser jag... :P
NAAJS! Men ett strörre kar låter bättre!
Skrivet av Simon
NAAJS! Men ett strörre kar låter bättre!
Håller helt med! 😁 Men tom min mycket förstående flickvän börjar tycka att 4 kar med totalt drygt 1700 liter vatten börjar närma sig "tillräckligt" för vår lägenhet 🙄

Eventuellt att jag kan få in ett större kar i köket... 🤔
Jag älskar verkligen min Koloton Lap 💕 Måste ordna de där Ledrören jag har funderat på så länge för lite vettigt ljus i karet...

Lite nya rötter från Hordbach på väg att sjunka med. Och en bild på den nya jättefengen ♥️

Grymt med FFn, 35cm gör mycket på en sådan kraftig fisk.

Koloton laps är riktig vassa! Speciellt med rätt substrat. 💪 Mina som går hos brorsan går på ganska ljus botten och de är ändå riktigt snygga.
Rotfynd! 😁 Stora tunga lövträknotor! Men det fullkomligt sprutar iglar, maskar och gråsuggor ur dom nu... 😝 Sjönk däremot som stenar bägge två
image
Haha, du ser nöjd ut med rotfyndet! Mindre trevligt ang. fripassagerarna.. 😅
Long time no post. Har haft så fullt upp med så mycket annat. Men de flesta akvarierna och fiskarna är kvar, nu dessutom julstädade.

Tittar efter hus och hoppas på en akvariekällare till 2020!
Skrivet av Zybeer
Long time no post. Har haft så fullt upp med så mycket annat. Men de flesta akvarierna och fiskarna är kvar, nu dessutom julstädade.

Tittar efter hus och hoppas på en akvariekällare till 2020!
Kul att se från dig igen! Akvarierna ser topnotch ut.. Akvariekällare låter som en grym plan. 😀
Snyggt! Jag behöver fan en odoe också.
Kommer hem från en veckas semester och känner direkt att det luktar dåligt i lägenheten. Jag har nog aldrig åkt på det här förut men den här gången måste någon av rovisarna ha mördat en stor Silverhaj samt smällt till utblåset på streamern och dragit igång en kedjereaktion i karet...

Satan...
image
Nej men va fan.. 😭 Beklagar! Jäkligt trist... Men alla fiskar kilade inte vidare, eller?
Nej fan beklagar. Hoppas inte hela besättningen strök med
Fan vad tråkigt.. 😔
Usch...beklagar 😥
image
image
24/25
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.