Synpunkter

»

Förslag till förbättringar

24/24
Skrivet av HampusH
I like the way you think boy... 😎
Du får väl ta ett samtal med en i personalen, dvs dig själv, om möjligheten 😁
Skrivet av ChristofferJonsson
Du får väl ta ett samtal med en i personalen, dvs dig själv, om möjligheten 😁
Problemet sitter ju i att djr83 sitter bakom de tekniska spakarna... Men å andra sidan, om jag ber honom göra det idag så kanske det är färdigt lagom till jul. Nästa år.
Skrivet av HampusH
Problemet sitter ju i att djr83 sitter bakom de tekniska spakarna... Men å andra sidan, om jag ber honom göra det idag så kanske det är färdigt lagom till jul. Nästa år.
Nu ska vi inte stressa...
Skrivet av djr83
Nu ska vi inte stressa...
Mañana bandana 🤙
Snyggt att man fick upp notis om auktion:välgörenhet som nytt objekt! 👍🏻
Skrivet av JohnJohn
Snyggt att man fick upp notis om auktion:välgörenhet som nytt objekt! 👍🏻
Fick du? 🤔
Skrivet av djr83
Fick du? 🤔
Classic... Thomas vet inte ens om att han gjort en (eventuell) förbättring.
Kategori pilnäbbar/ålartade fiskar i fisk fliken på forum?
Skrivet av Lundin67
Det får nog @hampus eller Sjebbe avgöra om behovet finns. Jag fixar det i så fall!
Skrivet av djr83
Det får nog @hampus eller Sjebbe avgöra om behovet finns. Jag fixar det i så fall!
Om man startar en go tråd direkt så är bara köra tycker jag 😉
Skaffa nämligen ett par pilnäbbar nyligen å tyckte de fanns en del trådar om bl.a eld ålar som värkar va lite speciella på mat osv. Så om man flyttar över dom trådarna så kanske de blir en bra start 😅
Skrivet av Lundin67
De har ju annars gått under "övrigt" eftersom det är en relativt liten och/eller inte så ofta förekommande grupp fiskar jämfört med de andra som finns. Men varför inte, det finns ju ett gäng olika roliga arter som cirkulerar där ute, och arter man gärna skulle vilja ha eller som är intressanta nog att få sina egna trådar.

Sen tillhör egentligen riktiga ålar så kallade "ålartade fiskar" (anguilliformes) och pilnäbbarna tillhör "sumpålsartade fiskar" (Synbranchiformes). Så de är alltså två helt skilda ordningar av fiskar.

Men i en hobbykategori kan man ju lägga dem under samma rubrik. Så länge ingen försöker sig på att posta trådar om "öronålar", "väderålar" eller "kuhliiålar" eftersom ingen av dem är ens i närheten av att vara en ål. 🤓

Skrivet av HampusH
De har ju annars gått under "övrigt" eftersom det är en relativt liten och/eller inte så ofta förekommande grupp fiskar jämfört med de andra som finns. Men varför inte, det finns ju ett gäng olika roliga arter som cirkulerar där ute, och arter man gärna skulle vilja ha eller som är intressanta nog att få sina egna trådar.

Sen tillhör egentligen riktiga ålar så kallade "ålartade fiskar" (anguilliformes) och pilnäbbarna tillhör "sumpålsartade fiskar" (Synbranchiformes). Så de är alltså två helt skilda ordningar av fiskar.

Men i en hobbykategori kan man ju lägga dem under samma rubrik. Så länge ingen försöker sig på att posta trådar om "öronålar", "väderålar" eller "kuhliiålar" eftersom ingen av dem är ens i närheten av att vara en ål. 🤓

Ska jag skapa en kategori kallad "ålartade fiskar" och kanske lägga ett klistrat inlägg högst upp angående vilka fiskar som passar där?
Skrivet av djr83
Ska jag skapa en kategori kallad "ålartade fiskar" och kanske lägga ett klistrat inlägg högst upp angående vilka fiskar som passar där?
"Pilnäbbsålar och ålartade fiskar" kanske? Eller blir det för långt? Oavsett kan vi nog ha en klistrad tråd högst upp.
Skrivet av HampusH
"Pilnäbbsålar och ålartade fiskar" kanske? Eller blir det för långt? Oavsett kan vi nog ha en klistrad tråd högst upp.
Ålartade fiskar kanske räcker? Fast att pilnäbbar inte är en ål🤔
Kunna citera sina egna inlägg?🤔
Skrivet av Lundin67
Kunna citera sina egna inlägg?🤔
Det är kanske ingen dum idé. Lätt att fixa dessutom.
Skrivet av HampusH
Jag har skapat den avdelningen nu iaf.
Skrivet av djr83
Det är kanske ingen dum idé. Lätt att fixa dessutom.
Kände mig personligt berörd när ja glömde skicka med en video i mitt inlägg å inte kunde citera de till ex😅
Skrivet av djr83
Jag har skapat den avdelningen nu iaf.
Riktigt nice å kul, särskilt när man får va delaktig å ha synpunkter som kan förvärkligas. Bra jobbat 👍🏻🙂
24/24
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.