Synpunkter

»

Förslag till förbättringar

21/22
Ni får ta det lugnt med Thomas. Han har tagit semester på sin semester. 🙂
Detta har nog både jag och HampusH haft som förslag minst var sin gång....just saying
Skrivet av Sjebbe
Detta har nog både jag och HampusH haft som förslag minst var sin gång....just saying
Det har jag faktiskt inget minne av 🤔
Hampus har pratat om sökfunktionen rent allmänt vet jag dock.
Jag kände just ett behov av förbättringsförslag.
Tex om man anser att man behöver påminna en användare om formuleringar, bemötande eller tonen generellt. Nu vet jag inte om det finns några linjer eller uppförande-koder på forumet. Och det skulle ju kännas sjukt trist om man skulle behöva ”pausa” någon eller så.

Man kanske kunde skicka en påminnelse i PM från någon i personalen. För att påminnas om att hålla god ton?

Man skulle kunna kalla det för att få: ”En Tonfisk - för att hålla god ton.”
Skrivet av JohnJohn
Jag kände just ett behov av förbättringsförslag.
Tex om man anser att man behöver påminna en användare om formuleringar, bemötande eller tonen generellt. Nu vet jag inte om det finns några linjer eller uppförande-koder på forumet. Och det skulle ju kännas sjukt trist om man skulle behöva ”pausa” någon eller så.

Man kanske kunde skicka en påminnelse i PM från någon i personalen. För att påminnas om att hålla god ton?

Man skulle kunna kalla det för att få: ”En Tonfisk - för att hålla god ton.”
Vi slopade nog dom flesta regler till en enklare: "admins bestämmer allt" typ. Att ha en massa regler ökar ju bara risken att man inte följer dom själv 😁

Det är nog Hampus och Christoffer som riskerar flest tonfiskar pga alla deras klagomål 😶
Alltså... Det där med sökfunktionen har jag pratat med djr83 om säkert femtio-elva gånger om... Kanske inte just specifikt att man ska kunna söka inne i en tråd (vilket är en bra idé, faktiskt), men att den ska fungera som en riktig sökfunktion ska göra åtminstone - dvs kunna söka efter ord, både i inlägg och i titlar. Vilket den inte gör just nu. Den söker enbart efter ord i inlägg. Så om man minns vad tråden heter, men inte några exakta ord som skrevs i den så går den inte att hitta eftersom den inte söker efter orden i titeln. 😑

Även att man ska kunna välja sida i en tråd, inte bara första, nästa, och sista... Om tråden har 100 sidor så är det ett satans klickande för att komma till sida 50 om man nu vill det, t.ex...

Nu kände jag att jag fick lite dålig ton här, så jag ger mig själv en Tonfisk (mycket bra förslag på namn där, JohnJohn). Men som du skriver, så har vi egentligen inga direkta regler här inne för hur man beter sig, eller om man beter sig illa. Om man beter sig som folk får man vara kvar. Vi har ju rätt högt i tak och ofta glimten i ögat. Men om vi anser att någon beter sig illa eller inte lyssnat på våra tillsägelser så åker man ut, simple as that... Admin bestämmer. 😀 Om man som användare upplever att någon beter sig illa så kontaktar man i första hand djr83, HampusH eller Sjebbe så tar vi tag i det. Vi skickar oftast PM direkt till någon när de inte följer de få regler vi har, och oftast har det med regler för köp och sälj att göra. Väldigt sällan någon här inne har betett sig illa "på riktigt".

Hur som helst, om vi har lite tur ChristofferJonsson, så har vi en ny, normalt fungerande sökfunktion lagom till nästa millennium! 💪
Synd att Hampus är admin, han behöver ju inte heller följa några regler 😩
Skrivet av HampusH
Alltså... Det där med sökfunktionen har jag pratat med djr83 om säkert femtio-elva gånger om... Kanske inte just specifikt att man ska kunna söka inne i en tråd (vilket är en bra idé, faktiskt), men att den ska fungera som en riktig sökfunktion ska göra åtminstone - dvs kunna söka efter ord, både i inlägg och i titlar. Vilket den inte gör just nu. Den söker enbart efter ord i inlägg. Så om man minns vad tråden heter, men inte några exakta ord som skrevs i den så går den inte att hitta eftersom den inte söker efter orden i titeln. 😑

Även att man ska kunna välja sida i en tråd, inte bara första, nästa, och sista... Om tråden har 100 sidor så är det ett satans klickande för att komma till sida 50 om man nu vill det, t.ex...

Nu kände jag att jag fick lite dålig ton här, så jag ger mig själv en Tonfisk (mycket bra förslag på namn där, JohnJohn). Men som du skriver, så har vi egentligen inga direkta regler här inne för hur man beter sig, eller om man beter sig illa. Om man beter sig som folk får man vara kvar. Vi har ju rätt högt i tak och ofta glimten i ögat. Men om vi anser att någon beter sig illa eller inte lyssnat på våra tillsägelser så åker man ut, simple as that... Admin bestämmer. 😀 Om man som användare upplever att någon beter sig illa så kontaktar man i första hand djr83, HampusH eller Sjebbe så tar vi tag i det. Vi skickar oftast PM direkt till någon när de inte följer de få regler vi har, och oftast har det med regler för köp och sälj att göra. Väldigt sällan någon här inne har betett sig illa "på riktigt".

Hur som helst, om vi har lite tur ChristofferJonsson, så har vi en ny, normalt fungerande sökfunktion lagom till nästa millennium! 💪
Låter som en rimlig tidsplan, helt i stil med hur djr83 lägger upp jobben 😁
Skrivet av djr83
Synd att Hampus är admin, han behöver ju inte heller följa några regler 😩
Om inte jag och Sjebbe var admins här skulle forumet fortfarande drivas med kol... Ungefär så fort utvecklas forumet om du får bestämma. 🐌
🙋🙋🙋

Nu är jag tillbaks, hoppas du inte saknat mig allt för mycket!
Jo alltså jag tänkte såhär! Typ en knapp, antingen under ens profilsida alternativt på marknadsplatsen där man kan få fram enbart sina egna annonser.

Till nästa gång!
Skrivet av ChristofferJonsson
🙋🙋🙋

Nu är jag tillbaks, hoppas du inte saknat mig allt för mycket!
Jo alltså jag tänkte såhär! Typ en knapp, antingen under ens profilsida alternativt på marknadsplatsen där man kan få fram enbart sina egna annonser.

Till nästa gång!
Det är väl ingen dom idé att kunna se en viss persons annonser... 🤔
Skrivet av djr83
Det är väl ingen dom idé att kunna se en viss persons annonser... 🤔
Kommer jag nånsin med dumma idéer?
djr83 Då jag ser sakta och läser lite så med.
Samt bekväm.
Vet då ej om detta lyfts tidigare.

Önskar det gick att zooma i bilderna som postas.

Eller är man bara ....grymt oteknisk.

Skrivet av BSE
djr83 Då jag ser sakta och läser lite så med.
Samt bekväm.
Vet då ej om detta lyfts tidigare.

Önskar det gick att zooma i bilderna som postas.

Eller är man bara ....grymt oteknisk.

Det går. Sitter du på mobilen så håller du in fingret på bilden och väljer att öppna den i en ny flik. Sen kan du zooma som vanligt.
Jag igen.
Avisering när en annons är uppdaterad, är det möjligt?

Tjarå!
Skrivet av djr83
Det går. Sitter du på mobilen så håller du in fingret på bilden och väljer att öppna den i en ny flik. Sen kan du zooma som vanligt.
Det här har jag aldrig vetat att man måste göra så.

Kanske borde stå någonstans?
Skrivet av djr83
Ofan!
Tackar😎
Skrivet av Sjebbe
Det här har jag aldrig vetat att man måste göra så.

Kanske borde stå någonstans?
Det är egentligen inte en funktion jag har skapat, utan så webbläsarna fungerar. Kan man inte zooma på en bild så kan man alltid öppna den i en ny flik för att göra det. Funkar i princip överallt.
Datum på Citat, går det att få det? 🤔

Dvs någon har svarat på ett citat - då ser man datum i högra hörnet. Om man kan få det datumet från det ursprungliga citatet?
Skrivet av JohnJohn
Datum på Citat, går det att få det? 🤔

Dvs någon har svarat på ett citat - då ser man datum i högra hörnet. Om man kan få det datumet från det ursprungliga citatet?
När jag får lite tid över så ska jag kolla upp vad som sparas angående citaten. Eventuellt är det en enkel sak att fixa.
21/22
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.