Synpunkter

»

Förslag till förbättringar

1/15
Eftersom plattformen för sidan är helt ny så saknas det säkert vissa saker och saker som redan finns fungerar kanske inte helt optimalt. Om du har något förslag på en förbättring (som inte är en ren bugg) kan gärna posta dom här.

* Endast 1 förslag per inlägg.
* Om någon redan har postat ett förslag som du gillar så kan du rocka inlägget.
* Om du vill diskutera någons förslag, citera den posten så att vi har koll på vad det gäller.
Svarsknapp direkt på senaste nytt. 
Löpande äldre inlägg när man scrollar ner på senaste nytt. 
Postade dessa 2 här för korrekthetens skull ;)
Att bilderna inte laddas upp i senaste nytt om man inte går in i tråden. Dvs bara tumnaglar där .
Skrivet av runstenen
Att bilderna inte laddas upp i senaste nytt om man inte går in i tråden. Dvs bara tumnaglar där .
Det här kommer inte att läggas till. Senaste nytt är ju primärt en översikt om vad som har skett, inte en full inläggsvisning. Vill man ha en större version av bilderna så går det att trycka på dom.
Jag är en gud och ni bör alla falla på knä inför mig..
Du förstår att jag var "tvungen" att rocka ditt inlägg  Kapten 02
Jag har en känsla av att det kan bli forumets mest rockade inlägg... 16
"rocka" och "orocka" är ju typ det bästa som hänt forumet sedan själva forumet kom 03
Skrivet av Svampus
"rocka" och "orocka" är ju typ det bästa som hänt forumet sedan själva forumet kom 03
Ja.. Är lite emot formatet med "gilla".. Det är opersonligt..
Tänker lite att "gilla" eller "rocka" är lite som en internet-instämmande nickning. Istället för att citera och skriva "1+" eller "instämmer", så "rockar" man... 04
.............
.............
Skrivet av splash
se antal posts eller mer info om hur aktiv användaren varit eller t ex stjärngraderingar beroende på aktivitet .
att ladda upp bilder ger visst antal poäng och att posta inlägg ett annat antal , att logga in dagligen ger visst antal osv. Såg att de finns en prestationer funktion som ja inte riktigt förstår men som verkar va på det spåret.
Allt det där finns sparat i systemet, men vet inte hur vettig info det egentligen är att visa? Jag har inte lagt in allt som finns på alla andra forum "bara för att det finns på andra forum", utan jag har (försökt) skala bort allt som man egentligen inte behöver.

Hur ofta har man behov av att veta hur många poster en person har skrivit när du sitter och läser en tråd? Men visst, vill man se lite mer statistik så kan jag lägga in det i användarsidan.

Prestationer fungerar ungefär som achievements på Xbox eller Trophies på Playstation. När du har gjort något specifikt så blir den prestationen upplåst och den visas på din sida. Exakt vilka som finns är hemligt men det mesta handlar i slutändan om att använda forumet mycket :)
.............
Skrivet av splash
nödvändigt inte speciellt.. men kul o se vilka som är aktiva ja tänker också vid köp o sälj att ja gärna ser att det är en aktiv medlem ger ett visst mått av "falsk" säkerhet är väl drawbacken men en indikation. likaså att någon som man tror är någon inte är en ny användare med snarlikt namn så kan man se mer info typ. Tror kanske skulle va kul o se hur långt man kommit på sin prestation med avseende till andra morot/piska :) men typ en bar som visar prestationsnivå under namnet .
Inte helt dåligt förslag faktiskt. Ska fundera på det :)
Saknar funtionen att kunna länka till tex youtube och faktasidor när man skapar köp och sälj annons
Skrivet av Nevyn
Saknar funtionen att kunna länka till tex youtube och faktasidor när man skapar köp och sälj annons
Det är på gång.
Skrivet av Nevyn
Nu funkar det att göra klickbara länkar, senare kommer det så att man kan infoga Youtube-klipp precis som i vanliga poster.
Skrivet av djr83
Det här kommer inte att läggas till. Senaste nytt är ju primärt en översikt om vad som har skett, inte en full inläggsvisning. Vill man ha en större version av bilderna så går det att trycka på dom.
Var så jag menade. Blev lite fel där. Mao bra som det är !
1/15
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.