Bilder och filmer

»

Ericzonu fishu

18/19
image
Skrivet av ericzon
Inte corona, men svider ändå. Haft den sen den var som en tumnagel. Men nu simmade den vidare. Den där äckliga sjukdomen blossade upp igen. Men den här gången tog karantän + medicinering förmodligen kål på den. Har ju sett sliten ut pga bulan senaste åren så kanske var dags.

Hur som helst så var det tråkigt.

Får se om man kanske blir sugen på något nytt för att ersätta snart!
Naajj, vad trist. Beklagar... 😢 Stora tigrar som går bort är alltid extra trist, speciellt de man haft som små. Kan relatera...
Skrivet av ericzon
Inte corona, men svider ändå. Haft den sen den var som en tumnagel. Men nu simmade den vidare. Den där äckliga sjukdomen blossade upp igen. Men den här gången tog karantän + medicinering förmodligen kål på den. Har ju sett sliten ut pga bulan senaste åren så kanske var dags.

Hur som helst så var det tråkigt.

Får se om man kanske blir sugen på något nytt för att ersätta snart!
Fan vad tråkigt.
Får bjuda på en gladare bild också. Ibland är fiskarna väldigt underhållande.
Han har även koll på att fiskar gnäggar.. Hade jag ingen aning om, men nu vet jag!
Skrivet av ericzon
Får bjuda på en gladare bild också. Ibland är fiskarna väldigt underhållande.
Han har även koll på att fiskar gnäggar.. Hade jag ingen aning om, men nu vet jag!
Bra skydd där 😂
image
Postar väl här istället! (också! :D)
Känndes som en bra idé att försöka använda akvarievattnet till rabatterna.
Skrivet av ericzon
Postar väl här istället! (också! :D)
Känndes som en bra idé att försöka använda akvarievattnet till rabatterna.
Gött 😊.
Den där bevattningsslangen var ingen höjdare. Kräver högre tryck än vad det statiska trycket från tunnan blir. Så har borrat hål här och där, men dom verkar typ sätta igen pga att slangen är som den är. Ni som kännt på en sådan vet nog vad jag menar.
Blir nog till att byta till någon vanlig svart slang istället och göra bättre hål.
I övrigt är det sjukt Nice att bara trycka på maintenance i appen för profilux, sedan dra ut slangen till tunnan och dra igång påfyllning när det är lämpligt och bara... Göra annat under tiden som rabatterna och fiskarna vattnas!

Gjort om droppfiltrena så det är 2 drän nu. En med ventil och en utan för att kunna reglera flöde och nivå och därmed kunna styra ljudvolym på ett helt annat sätt.

Nu blir nästa projekt att fixa en liten odlingsbalja eller något mitt emellan filtren. Fisknässigt så är det samma skara som vanligt 🤠
Skrivet av ericzon
Den där bevattningsslangen var ingen höjdare. Kräver högre tryck än vad det statiska trycket från tunnan blir. Så har borrat hål här och där, men dom verkar typ sätta igen pga att slangen är som den är. Ni som kännt på en sådan vet nog vad jag menar.
Blir nog till att byta till någon vanlig svart slang istället och göra bättre hål.
I övrigt är det sjukt Nice att bara trycka på maintenance i appen för profilux, sedan dra ut slangen till tunnan och dra igång påfyllning när det är lämpligt och bara... Göra annat under tiden som rabatterna och fiskarna vattnas!

Gjort om droppfiltrena så det är 2 drän nu. En med ventil och en utan för att kunna reglera flöde och nivå och därmed kunna styra ljudvolym på ett helt annat sätt.

Nu blir nästa projekt att fixa en liten odlingsbalja eller något mitt emellan filtren. Fisknässigt så är det samma skara som vanligt 🤠
Nice. Visst är det fint med teknik 😎
Skrivet av faltaren
Nice. Visst är det fint med teknik 😎
JOMENVISST! När man inte har någon riktig möjlighet att köpa fler fiskar så får man ju hålla på med sånt här pill istället :)
Skrivet av ericzon
JOMENVISST! När man inte har någon riktig möjlighet att köpa fler fiskar så får man ju hålla på med sånt här pill istället :)
Äh du får bygga ut. Du har ju massor med plats på tomten 😎
Nice! Kul att se lite nytt från dig även om det inte är ny fisk! Alltid finns det något att greja med. 😀
Tyvärr alltför sällan jag skrapar rutorna. Men när jag väl gör det så får jag ta kanske 1 dm2 innan den här rackaren börjar slita i skrapan. Stooopid!
Så jäkla rolig! Våran hona visade intresse för ena skrapan då hon flyttade in, men är livrädd för tunzeskrapan..
Skrivet av ericzon
Tyvärr alltför sällan jag skrapar rutorna. Men när jag väl gör det så får jag ta kanske 1 dm2 innan den här rackaren börjar slita i skrapan. Stooopid!
Haha jag har samma problem med pigge 😂
Skrivet av ChristofferJonsson
Så jäkla rolig! Våran hona visade intresse för ena skrapan då hon flyttade in, men är livrädd för tunzeskrapan..
Ingen rädsla här, blir inte bättre av att jag försöker skrapa aggresivt. Bara roligare. Har även hört konstiga smällar. Men då är det för att hon har bitit tag och drar ut den en liten bit och sen tappar greppet. Tog ett tag innan jag fattade haha :D
same old
image
Kul att han äntligen börjar fatta vad som är viktigt här i livet xD
18/19
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.