Bilder och filmer

»

Sjebbes källare

33/33
Skrivet av JohanEgerhäll
Mangroven 😍 tål dom sötvatten livet ut?
Det beror på hur man ser på saken.
Den kan leva livet ut i sötvatten men den lever längre om ger den bräckt alt. saltvatten 😉
Rätt populär sportfisk vid reef fishing. Så dom finns i salt , majoriteten iaf. Men dom hittas även långt upp i sötvatten.

Som så många andra fiskar vandrar dom troligen upp i sött för att yngla av sig. Och ynglen vandrar ut i salt för att lägga på sig, bli könsmogna och göra samma återresa själva.
Skrivet av Sjebbe
Channa striata

En fisk som växer på mig lite mer varje dag. En av dom vanligaste fiskarna på matmarknaden i Asien. Men inte alls lika vanlig i hobbyn.
Satans snygg Striata var! Ångrar nästan att jag lämnade tillbaka min lilla som köptes som Marulioides men var en Striata nu, men man kan inte ha plats till allt samtidigt 😁
Och jag är nyfiken på dina Melanoptera både vanliga och red barito! 😁 Så upp med bilder eller videos vetja på dom också! Gjorde mig av med mina men behöll den minsta som åkt på rejält med stryk, kunde inte med att sälja den, så har den på kurering just nu så den får bli kvar här hemma sen också ensam👍🏽
Skrivet av Sjebbe
Mangrove jack

Börjar lägga på sig och upplevs mer framåt i det nya karet.
Love it
Skrivet av AntonBergman
Och jag är nyfiken på dina Melanoptera både vanliga och red barito! 😁 Så upp med bilder eller videos vetja på dom också! Gjorde mig av med mina men behöll den minsta som åkt på rejält med stryk, kunde inte med att sälja den, så har den på kurering just nu så den får bli kvar här hemma sen också ensam👍🏽
Jag ska se vad jag kan få bild på :)
33/33
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.