Akvarium och teknik

»

Fluval FX6 > Bra eller dåligt?

2/2
Jag vill inte ha nåt skit som går av i plasten så fort man råkar ta i lite för mycket ,eller morrar värre än en rottweiler...
Den ska vara pålitlig och göra jobbet! ( ungefär som min Volvo 240 )
Kvalitet framför kvantitet !
Jag har inget att säga om FX6, men jag rekommenderar Eheim 2260. Som jag alltid brukar göra :)
Köp absolut inte något sunsun iallafall om du vill ha ett filter att lita på.. Köpte ett som drev mig till vansinne, lät otroligt illa. Som en stenkross, fick ett nytt "lock" hemskickat. Lät lika illa och dessutom läckte vatten när man vicka lite på filtret. 2-3v senare stod jag inte ut längre och bytte då till fx6an. Helt klart värt det.
Har en Fx5 och sedan bara eheim. Det filtret jag gillar mest är Eheim 2080. Tappar inte flödet någonsin. Har inte rengjort på långt över ett år, samma flöde som när jag tryckte i sladden. Fx5an funkar helt okey den med, men tappar flöde relativt fort + att det kommer in skit (grus osv) i impellerhuset vilket hörs. (Det går nog att åtgärda genom att sätta insuget längre från botten.

Om Eheim 2080 och Fx5/Fx6 hade haft samma prislapp hade jag valt 2080 alla dagar. Hade jag haft tillräckligt med pengar för att inte bry mig om de extre 1000-lapparn - Eheim. Spelar pengarna någon roll - Fx6.

Så tycker jag ;)
Köp eheim för bövelen :)
[QUOTE=ratfink;65686]Häda inte!. Sluta jämföra sunsun med fluval föfään!. E som att jämföra en lada niva med en range rover.[/QUOTE]

Har du inte hört deras slogan "Buy Sun Sun, which without a problem Run Run"
Mkt passande ord för denna kinesiska uppstickare i tyskdammen. Nej nu orkar jag
inte längre ;) Köp ngn större eheim. Är bäst om man kan pynta för dom.
2/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto.