Övrigt

»

Softshell sköldpadda

2/3
En sköldpadda som verkar fungera med fiskar är ju flying river turtle. Han bet lite i fenan på tgaren i början men det verkar ha lugnat sig. I övrigt är han mest intresserad av tomater. Men vem vet, en dag vaknar jag kanske till en massaker...

[youtube]PmY8D0ZMxos[/youtube]

[youtube]5HwlgAy7YOg[/youtube]
Fly rivern kostar ju vad den kostar av ett skäl.. Men ja, det är nog den enda som funkar..
Inga dåliga rockor (spec pärlan) det där!
[QUOTE=Cpt Migraine;57674]Inga dåliga rockor (spec pärlan) det där![/QUOTE]

Tackar :) Du har väl ett par fina pärlor också? Hur går det med dom?
jag har en padda med mina firrar på ca 20 över skalet och de går hur bra som helst :)
[QUOTE=Fille;57683]jag har en padda med mina firrar på ca 20 över skalet och de går hur bra som helst :)[/QUOTE]

...än så länge. :)
så kan de mycke väl va men gått några månader iaf :)
Jäklar. Extas över tomater. Såg filmen där
han äter en tomat och tar tag med klorna :)
Hur stora blir dom och växttakt ? [MENTION=48]djr83[/MENTION]
[QUOTE=runstenen;57702]Jäklar. Extas över tomater. Såg filmen där
han äter en tomat och tar tag med klorna :)
Hur stora blir dom och växttakt ? @http://www.rovfisk.se/member.php?u=48">djr83[/QUOTE]
I naturen blir dom tydligen upp emot 70 cm över skalet. Vet inte vad man kan förvänta sig i akvarium, men någon snabbväxare är det i alla fall inte.
Var får man tag på de här flying river turtels?
Finns en uppe i Norrland för 10000:- om jag inte minns fel.
Hur stor e den då?
E det priset på en vuxen antar jag :P
Skulle gissa på lika stor som min. Tror att dom kom till Sverige samtidigt. Min är nog 35.
Okaj hur fick du tag på den beställde?
Hur mycket ligger en unge på? :)
Jag köpte min av Leopoldi här på forumet. Jag tror att det är dom enda två i Sverige, men osäker på var jag hörde det. Kan ha varit Leopoldi som sa det. Jag är inte direkt insatt i sköldpaddsbranschen så själv vet jag inte :)
Okej rätt så sällsynt i så fall :)
Lär väl inte vara omöjligt att importera fler, men vet inte vad det blir för priser då eller hur krångligt det är. Hur stort kar har du?
Ska bygga ett kar i framtiden på 10 000 liter (passar på att fråga medans det pratas om det :) )
2/3
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.