sf_other

»

Information: Hepsetus odoe

Har inte lyckats hitta någon tråd med någon ordentlig information om denna fisk så jag startar en istället. (Har jag fel å det finns en så rätta mej gärna)
Har även sökt väldigt mkt på allas våran bästa vän Google men fått ganska blandade uppgifter.

Det är en fisk jag har fastnat för väldigt mkt den sista tiden och skulle vilja lära mej så mkt som möjligt om den.
Vad är eran erfarenhet av denna fisk?

Vad trivs den bäst men för tex: vattenvärden, temperatur, inredning, tankmates mm och är det någon som lyckats få lek på ett par och isf hur går det till.

Som jag förstått det så blir honan mkt större och har en mkt större bakre fena. Kan den informationen stämma?
Har haft en på ca 40cm. Och kan bara inflika med att det är en väldigt elak fisk. Fiskar som är mindre än han själv kommer bli mobbade/dödade. Annars en väldigt fin fisk. Men fisk lov att ge upp min då jag vela ha kvar mina andra fiskar.

Har även haft en som va liten. Då är dom väldigt rädda och fega av sig istället :P
Ok. Mina 3 ligger mellan 25 till 30 och en sålänge har dom varit jätte snälla. Har en arowana som va strax under 20 när dom flyttade in och dom kommer jätte bra överens. Även några mindre fenisar och ålar som dom inte brytt sej om heller. Jag kanske haft tur med mina eller så kanske dom grinar ihop tids nog :)
Vet du hur dom skulle funka med andra mindre odoeer? Är dom kända för att inte gå ihop med andra av sina egna?
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.