Information och nyheter

»

Rovfisk på mässa (malmö/nordiska diskus-sällskapet)

30/41
Fan vad nice. Bra jobbat ! Kommer väl tröjorna snart oxå då så jag kan skicka med dom...
Oh yeah! Glatt humör och glada gubbar så går allt bra. Tack för allt stöd!
[MENTION=56]Godfather[/MENTION] [MENTION=350]splash[/MENTION] update när ni har tid.. Håller tummarna!
Fan va grymt grabbar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och flicka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)
Fan va gött jobbat killar! Detta blir gryymt! ::-3:
Är det någon inredning som saknas?
har en rotsystem klump som e typ lagom, inte för att det finns plats i bilen men jag får väll ha den i knät i sånt fall. lite svårt att växla o styra bara ;)
[QUOTE=Stampe;50696]Är det någon inredning som saknas?
har en rotsystem klump som e typ lagom, inte för att det finns plats i bilen men jag får väll ha den i knät i sånt fall. lite svårt att växla o styra bara ;)[/QUOTE]

Vet att du klarar det.
haha ja finns det hjärterum finns det rotrum ... typ eller nått kanske ::-3:
Hur ser det ut inredningsmässigt ? Sten är för roddigt kanske så typ barebottom med rötter. Antar
det är planen ?? För roddigt med sand o skit. Eller ? Annars 5 säckar blästersand
på Jula. Bara nyfiken. Jag åker ju inte ens ner tyvärr :( Surt...
[ATTACH=CONFIG]9634[/ATTACH]

Jag sprang på karet på Facebook också :)
[MENTION=613]Stampe[/MENTION] känner du att ni har plats utan att tumma på komforten (som om ni inte behöver göra det ändå, haha) så visst extra rötter vore nice to have. [MENTION=23]CrazyCharlie[/MENTION] och [MENTION=56]Godfather[/MENTION] bidrar med totalt 3 rötter kring metern så det kanske räcker ändå? Har själv aldrig varit så förtjust i scaping..

Vi måste ha någon form av substrat och vad jag förstod på hjältarna som jobbar med karet kust nu verkade de 2 säckarna sand från jula räcka för att få ett tunt lager..
[QUOTE=Johan_86;50729][MENTION=613]Stampe[/MENTION] känner du att ni har plats utan att tumma på komforten (som om ni inte behöver göra det ändå, haha) så visst extra rötter vore nice to have. [MENTION=23]CrazyCharlie[/MENTION] och [MENTION=56]Godfather[/MENTION] bidrar med totalt 3 rötter kring metern så det kanske räcker ändå? Har själv aldrig varit så förtjust i scaping..

Vi måste ha någon form av substrat och vad jag förstod på hjältarna som jobbar med karet kust nu verkade de 2 säckarna sand från jula räcka för att få ett tunt lager..[/QUOTE]

Komforten blir utan tvekan påverkad :( vi sitter redan med packning i knät... men hjälps man inte åt så blir det inte mycket gjort. :wink:
Känns det som att det ni har där nere räcker så är ju det bra. annars får kaptenen åka på taket haha
2 säckar kommer bli för lite. Tro mig. Ta 4 minst !!!!
Jag har 2 säckar vit ciklidgrus men dom är oöppnade och det är otvättat... Är julas färdig och bara slänga i karet utan tvätt?
Går det inte att proppa in 2 säckar till ngnstans ? Kommer blir så mkt bättre.
Tänk på att skölja sanden ordentligt annars blir det grumligt som fan. Det vet
ni ju såklart vill bara att det ska bli bra. Sköljer man blir det klart på ngn timme.
Jag har fyllt mitt med bläster så jag vet.
Lycka till warriors !! ;)
A bra ! Men det måste ju ändå sköljas på ngt sätt så. Kalas !
2 säckar blir bra.

Kom precis hem och karet håller på att fyllas och vaktas nere i malmö av min natalciklid... Vi måste ner alla dagar denna veckan dock för att få ihop det tyvärr
[QUOTE=djr83;50725][ATTACH=CONFIG]9634[/ATTACH]

Jag sprang på karet på Facebook också :)[/QUOTE]

Har du länk på det där? :D
Ang solfilmen. Ta med ett paket rakblad oxå. Så lägger man på den 2 man. En som
applicerar o en som jämnar ut med den där skrapan man får med. Sen är det bara att
skära till :)
[QUOTE=Godfather;50747]2 säckar blir bra.

På vilket sätt ? Kommer knappt täcka botten och med tanke på att det ska
gå rockor i karet så kommer det inte se vidare bra ut efter en timme.
Men om det inte går så går det inte ...
30/41
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.