Bilder och filmer

»

Eks fisk

5/5
Vad är egentligen förväntad storlek/tillväxt hos datnioides?

Vi har ju två stycken här hemma, en NGT och en IT.

ITn har knappt växt (typ 5cm och inte mycket grövre) sen vi fick hem den för 2 år sedan. Den är ca 30cm nu.

NGTn fick vi hem för 1,5 år sen och den har växt 10+cm och blivit sjukt grov. Närmare 35 än 30cm nu och fejkmätt/uppskattat 6cm bred vid bröstfenorna. Den är klart större än ITn på alla sätt.
Skrivet av DavidEk

ITn har knappt växt (typ 5cm och inte mycket grövre) sen vi fick hem den för 2 år sedan. Den är ca 30cm nu.

NGTn fick vi hem för 1,5 år sen och den har växt 10+cm och blivit sjukt grov. Närmare 35 än 30cm nu och fejkmätt/uppskattat 6cm bred vid bröstfenorna. Den är klart större än ITn på alla sätt.
Klart ❤️ Växer bra💪🏻

Fick hem en matleverans (inkl massa männiksogodis!) från djr83 idag.

Men wtf har de gjort med hinkarna? Typ dubbelt så stora och fyllda till hälften.

Iofs grymt användbara, men varför?

Bilder för jämförelse.
Skrivet av DavidEk
Fick hem en matleverans (inkl massa männiksogodis!) från djr83 idag.

Men wtf har de gjort med hinkarna? Typ dubbelt så stora och fyllda till hälften.

Iofs grymt användbara, men varför?

Bilder för jämförelse.
Det var det jag tyckte att dom såg annorlunda ut. Trodde att jag hade fått X2 levererat istället 😅

Kan det vara att dom använder samma hinkar som till X2 för att göra produktionen enklare? 🤔
Kanske tagit inspiration från chipsföretagen 😁
Skrivet av DavidEk

Det är rätt svårt med det där, förväntad växthastighet hos dats... Alla växer väldigt olika tycker jag. Men både NGT och AT (som är närmast besläktade med varandra) är ju rätt kaxiga och glupska. Kan tänka mig att det ör en effekt. De trycker i sig mer mat och har säkert med hormoner osv att göra också.
5/5
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.