Bilder och filmer

»

Onkels 1750L

3/8
Har du löst alla fiskar? Annars ska jag till Vinsta och hämta 2st 150 liters på söndag, du kan få låna ett av dom så länge om det skulle hjälpa.
Skrivet av JohanEgerhäll
Har du löst alla fiskar? Annars ska jag till Vinsta och hämta 2st 150 liters på söndag, du kan få låna ett av dom så länge om det skulle hjälpa.
Fan det vore iof jävligt schysst. Det kan ju stå på golvet typ och husera mina fengäddor och channan.

Vart bor du då? Så jag vet var jag ska lämna tillbaka det sen
Skrivet av OnkelOskarEklund
Fan det vore iof jävligt schysst. Det kan ju stå på golvet typ och husera mina fengäddor och channan.

Vart bor du då? Så jag vet var jag ska lämna tillbaka det sen
Bor strax utanför almunge men hamnar i Stockholm titt som tätt så kan säkert hämta det sen också i utbyte mot en visning av nya karet 😃 drar ett meddelande på fb.
Nä du bor ju mycket längre bort, du får fan komma och hämta i såna fall 😂

Plus att fiskarna ska ju tillbaka till mig snart nog också så 😂
"ska tillbaka", jojo, den har man ju hört förut. "det är bara tillfälligt", "jag hämtar dom senast nästa vecka", "du kommer knappt märka att dom är där"

😉
Skrivet av djr83
"ska tillbaka", jojo, den har man ju hört förut. "det är bara tillfälligt", "jag hämtar dom senast nästa vecka", "du kommer knappt märka att dom är där"

😉
Hahaha nu vet jag inte vad du pratar om. Jag jobbar sakta men säkert hemma med kar🤣🖕😘
Skrivet av djr83

😉
Hade det inte varit mina favoritfiskar han ska husera åt mig så hade det kanske kunnst ligga något i det där 😂 men de kommer hämtas samma dag jag fyller karet typ!
Kan eventuellt behöva akut hjälp imorgon att skära och bära ett 200x125x70 kar i 15 och 19 (botten) mm glas. Det bjuds på vänskap och tacos efteråt.

Det är i norra Stockholm det gäller.

Såvida tobiassorensen inte lyckas rädda mig som vanligt ❤
Hämtar ju glas idag, törs man ha glas stå utomhus på altanen ett tag? Det är ju rätt milt väder nu men prognosen visar -8 grader i veckan. Är det lite för kallt eller vad klarar glas?
Hämtar ju glas idag, törs man ha glas stå utomhus på altanen ett tag? Det är ju rätt milt väder nu men prognosen visar -8 grader i veckan. Är det lite för kallt eller vad klarar glas?
Ska funka, har haft 2 720 som Stog ute i kylan förra veckan med is i sig ☺️
Speciellt om det bara är glas 🤟🏻
Skrivet av FredrikÖsterby
Ska funka, har haft 2 720 som Stog ute i kylan förra veckan med is i sig ☺️
Speciellt om det bara är glas 🤟🏻
Ja, och jag menar fönsterglas klarar sig ju också 🤔
Ja, och jag menar fönsterglas klarar sig ju också 🤔
Precis, värre som mina som är limmade där kan det påverkas ☺️
Nu ska han få slita!
Slita var det ja.
Det viktiga är att det inte är vatten mellan glasen så ha en tänsticka imellan eller något litet som håller avstånd, två glas som står ihop med vatten skapar mönster och ringar som inte går att ta bort.
Skrivet av Päran
Det viktiga är att det inte är vatten mellan glasen så ha en tänsticka imellan eller något litet som håller avstånd, två glas som står ihop med vatten skapar mönster och ringar som inte går att ta bort.
De står separerade från varandra så det ska vara lugnt :)
Skrivet av tobiassorensen
Slita var det ja.
Fick ju inte med bilden på dig såklart, teknisk som man är....

Nu är åbäket hemma iaf! Var lite bökigt att skära ner då det var glas mot glas på många ställen.

Sjukt stora tack till tobiassorensen och @johanegerhäll ! Och Cicci också såklart!

Visadd precis bottenplattan för frugan som utbrast "nej fyttirackarn!"
Jag tror att hon kanske har ångrat att jag ska få byta kar 😂
Bra jobbat!!!

Akvarium är lite som byxor. Dom håller ett tag, man nöter i dom. Sen när det nästan är för sent behöver man byta upp sig en modell.
Bara att vänja sig 😊
Julgästerna har åkt, frugan och byrackor sover. Då blir det till att skrapa silikon med Rollspelsklubben i lurarna!

God fortsättning på er alla :)
Har precis beställt hem glasborrar, genomföringar, lite pvc, silikon och uvc. Nu börjar det kännas att det är på gång!

Går allt som det ska så blir 1200l hämtat den 15 jan.

Ska försöka övertala frugan om att jag ska få bygga ställningen snart så man har den färdig. Vettefan vart den ska stå sålänge dock 😂😂
3/8
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.