Channor

»

Skadad Channa sp. laos fireback

2/2
Liten Uppdatering. (sorry för dålig bild)
Svårt att ta bilder. Antingen trycker han i växterna eller rötter eller så är de full action och vill ha mat.
Läker ihop fint, tror de är en skärtfena som börjar synas.
Äter fortfarande bara mjölmask så om någon har tips på pellets som kan likna det så uppskattas det.
Så kul att få följa och se hur fint den läker! Bra jobbat!
Testa carnisticks och mjölmask samtidigt, gjorde så med mina bengäddor å en av dom råka hugga "fel" när den skulle ta mygglarver. Å funkar inte det om han är petig om hur maten ser ut så kan man ju försöka få mjölmasken att lukta som sticksen. Gissar på att mjölmaskarna flyter som sticksen. Så du kan ju testa å marinera masken med nersmulad pellets de funkade suveränt för mig med trög fesk👍🏻
Skrivet av Lundin67
Testa carnisticks och mjölmask samtidigt, gjorde så med mina bengäddor å en av dom råka hugga "fel" när den skulle ta mygglarver. Å funkar inte det om han är petig om hur maten ser ut så kan man ju försöka få mjölmasken att lukta som sticksen. Gissar på att mjölmaskarna flyter som sticksen. Så du kan ju testa å marinera masken med nersmulad pellets de funkade suveränt för mig med trög fesk👍🏻
Ja det kan va värt att testa 👍
2/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.