Butiker och grossister

»

Nols Akvariehobby

19/25
Skrivet av AntonBergman
Gymnotus Pedanopterus! 😍 En ny fisk för mig, jäklar vilket villhöver behov som dök upp 😬
Någon som haft dessa? Kan dom gå med större diskus och en rocka? 🤔
Riktigt grym firre ju! 😃 Jag kollade lite snabbt på SF och den verkar onekligen vara ganska lik andra knivfiskar och klara av att leva ihop med andra sydamerikanska Ciklider. Geophagus var omnämnd. Beställ Anton! 😎

DavidEk kunde du se priser på sidan? Eller var det allmänt att kontot gnydde? 😂
Skrivet av JohnJohn
Riktigt grym firre ju! 😃 Jag kollade lite snabbt på SF och den verkar onekligen vara ganska lik andra knivfiskar och klara av att leva ihop med andra sydamerikanska Ciklider. Geophagus var omnämnd. Beställ Anton! 😎

Kan inte se priser, men en longnose som klassas som L och är 20+cm kändes spontant inte jättebillig. Så det blev ett reflexmässigt gnyende. =)
Skrivet av JohnJohn

Blev grymt sugen på en sån! Säg till om du ska beställa HampusH.
Och vad ligger den på i pris ca? 😁
Skrivet av DavidEk
Kan inte se priser, men en longnose som klassas som L och är 20+cm kändes spontant inte jättebillig. Så det blev ett reflexmässigt gnyende. =)
Nä, det har du rätt i. Ja bankkontot har emellanåt en tendens att tycka vad man ska göra och inte! 🙄
Går o se ruinemans lista via akvarielagrets sida. Men med deras priser som verkar vara rätt höga så brukar tänka att normal pris är 2/3 av deras på ett ungefär 😂
Skrivet av Datten
Går o se ruinemans lista via akvarielagrets sida. Men med deras priser som verkar vara rätt höga så brukar tänka att normal pris är 2/3 av deras på ett ungefär 😂
Tack för den. =)

3400kr.. så snordyrt via lagret, men ändå halvt okul med andra priser. =)
Aba aba…..🤤🤤🤤
Chaca chaca…🤤🤤🤤
Fredag! Betyder bara en sak... Fisk! 😀 Under hela helgen är vi dessutom två personer på plats i butiken, för att förhoppningsvis minska kö-tiden. 👍🐟
Här är lite bilder på en av de otroligt vackra malarna som kom förra veckan. Synodontis schoutedeni, en allätande mal från Afrika som blir runt 12-15cm. Tålig och enkel att ha, samt fungerar bra med de flesta fiskarna, går att ha ensamma eller flera st. Dock får sällskapet inte vara för smått då de kan riskera att bli uppätna.

Öppet idag, lördag, mellan kl 10 - 15. 😀
Välkomna!

Idag är vi dessutom två personer i butiken för att förhoppningsvis kunna minska kötiden. 🐟🙂

OBS! Ta gärna med munskydd och använd om det är mycket folk i butiken, men det finns också i butiken. Det går även bra att ta en nummerlapp och vänta utanför en stund om det skulle vara mycket folk i kön. Tack för förståelsen! 🤙
Det verkar som att ett par har bildats i butiken! Två st stora Astronotus ocellatus "Albino", om någon är intresserad. 😍

Öppet idag, söndag, mellan kl 11 - 15. 😀

Idag är vi dessutom två personer i butiken för att förhoppningsvis kunna minska kötiden. 🐟🙂

OBS! Ta gärna med munskydd och använd om det är mycket folk i butiken, men det finns också i butiken. Det går även bra att ta en nummerlapp och vänta utanför en stund om det skulle vara mycket folk i kön. Tack för förståelsen! 🤙
Fisklistan uppdaterad, med veckans och helgens alla akvatiska nyheter! 😀🐟🦐
http://www.nolsakvariehobby.se/fisklistan/
Denna veckan har det kommit mycket rolig fisk, och mer kommer i eftermiddag. Men det visas upp senare idag... Så länge så tänkte jag visa upp lite begagnade akvarier och ytterfilter som finns i butiken! 🙂

Priser och mått står på den röda lappen på varje akvarium, som finns bland bilderna. Vid frågor går det bra att ringa till butiken, 0303 33 22 41.

Tyvärr kan jag inte boka eller hålla några akvarier eller filter pga platsbrist, så det är först till kvar som gäller!

Öppet idag, fredag, mellan kl 13 - 19. 😀🐟
Välkomna!
Skrivet av HampusH
Denna veckan har det kommit mycket rolig fisk, och mer kommer i eftermiddag. Men det visas upp senare idag... Så länge så tänkte jag visa upp lite begagnade akvarier och ytterfilter som finns i butiken! 🙂

Priser och mått står på den röda lappen på varje akvarium, som finns bland bilderna. Vid frågor går det bra att ringa till butiken, 0303 33 22 41.

Tyvärr kan jag inte boka eller hålla några akvarier eller filter pga platsbrist, så det är först till kvar som gäller!

Välkomna!
Hur gammalt samt hur är skicket på akvastabil akvariet? 😁
Skrivet av HampusH

Välkomna!
Roligt att du har några typer av kar till salu i butiken blir mindre och mindre sånt annars tycker jag 🤟🏻
Är ocean 250/akvastabil 275L borrat på 3 ställen? 🤔
Fredag igen! 😀 En hel del märkliga fiskar har trillat ner i akvarierna i butiken denna vecka... Och flera begagnade akvarier för den som letar efter det.
Välkomna in i helgen. 🐟🙂
kvickstick jag vet faktiskt inte... Några år, typ! 😅

Fredrikösterby, jo men visst! Lite kul!

Lutt yes. Har för mig att det är någon sorts standard de har. Kan vara för de som vill köra sump och ha en tyst avrinning, eller för att kunna välja i vilken ände man vill ha insug / utblås. Båda på samma sida eller en på varje sida.
Skrivet av HampusH
kvickstick jag vet faktiskt inte... Några år, typ! 😅

Fredrikösterby, jo men visst! Lite kul!

Lutt yes. Har för mig att det är någon sorts standard de har. Kan vara för de som vill köra sump och ha en tyst avrinning, eller för att kunna välja i vilken ände man vill ha insug / utblås. Båda på samma sida eller en på varje sida.
Är ju ute efter något liknande. Perfekt uppgradering till saltvattensakvarium. 🙂
Skrivet av Lutt
Är ju ute efter något liknande. Perfekt uppgradering till saltvattensakvarium. 🙂
Dom där karen är kanonfina. Jag köpte ett sånt flångnytt för nått år sen med sump och alla rör. Gav 13k då så kan säga att hampus pris är ett grymt pris.
19/25
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto.