Butiker och grossister

»

Nols Akvariehobby

14/15
Skrivet av tobiassorensen
Zonata❤️
De blir snyggare och snyggare för varje dag!
Skrivet av HampusH
De blir snyggare och snyggare för varje dag!
Är det dom från mig som jesper tog?:)
Skrivet av tobiassorensen
Är det dom från mig som jesper tog?:)
Japp. Fast dom jag fick utav dig tog min Festae-hane död på några dagar.

Så jag fick några utav Fredde 🍻
Skrivet av Sjebbe
Japp. Fast dom jag fick utav dig tog min Festae-hane död på några dagar.

Så jag fick några utav Fredde 🍻
Ahh. Samma skrot och korn med andra ord. Dom har potential att bli ruskigt snygga med tanke på hur snygga föräldrarna var. Ska leta upp en bild och posta.

Edit: hade tydligen inga bilder kvar på föräldrarna. Bör finnas i min bildtråd nånstans
Då var fisklistan uppdaterad igen, med de senaste fiskarna som är ny-inkomna samt en del av de som finns i lager. Som jag nämnt innan så finns det bra mycket mer i butiken än vad som står med i fisklistan, men det fylls på kontinuerligt! 🙂 http://nolsakvariehobby.se/fisklistan/

Annat nytt som kommit är bland annat "Fluval breeding box", "Vit multihole" sten, "Honeycomb dragon" sten, och "mini landscape" sten. Även ett nytt foder för butiken finns inne; Hikari blood red parrot (flytpellets med mycket astaxanthin i, för gula, orange och röda fiskar av lite större storlek).

Kom ihåg att det alltid går att höra av sig via mail, messenger på Facebook, DM på Instagram, PM här på forumet eller att ringa till butiken vid frågor eller funderingar!
*BONK*

Anledningen till att Flowerhorns har den där bulan... 😄
Någon som vågar sig på att identifiera? 😎
Skrivet av HampusH
Någon som vågar sig på att identifiera? 😎
Nån rhamdia? Kroppsform och huvud tycker jag säger det men ryggfenan gör mig osäker
Ariopsis seemanni?
Negative...

Ledtråd: arten ska kunna bli ca 45cm. 😀
Skrivet av HampusH
Negative...

Åhhhh! En klassisk fisk.sp! 😁 Du får försöka lite mer nästa gång.... 🤷🖕
Skrivet av HampusH
Negative...

Ahh en malikus sp. jagköpikus?
Skrivet av HampusH
Negative...

Hmm calophysus macropterus?
Dååååå var det ju fredag igen... Mycket fisk som trillade in i eftermiddags, så klippet tog lite tid idag. Men nu är det ute!

Svaret på ang malarna finns i klippet! Men Lundin67 hade delvis rätt... 😅

Hoppas vi ses i helgen! 😀🐟
Denna veckans ny-inkomna fisk finns nu att se på fisklistan. 😀

http://nolsakvariehobby.se/fisklistan/

Nästa vecka kommer nya spännande malawi-, tanganyika- och viktoriaciklider bland annat! 🐟
Mystus Gulio alltså.. 🤔
Skrivet av JohnJohn
Mystus Gulio alltså.. 🤔
Sjukt rolig fisk, satt hela kvällen å stirra igår😅
Skrivet av Lundin67
Sjukt rolig fisk, satt hela kvällen å stirra igår😅
Påminner lite om Ariopsis seemanni, både i utseende och habitat. Bara att de såg lite fetare ut typ. 😃

Kanske hade varit något för mig. Drömkatten är ju Clarotes, men de blir så stora.. Så någon mellan 30-45 hade varit perf. 👌
Skrivet av JohnJohn
Påminner lite om Ariopsis seemanni, både i utseende och habitat. Bara att de såg lite fetare ut typ. 😃

Kanske hade varit något för mig. Drömkatten är ju Clarotes, men de blir så stora.. Så någon mellan 30-45 hade varit perf. 👌
De tycker jag nog, tror att dom e feta så e dom riktigt livliga små krabater😅 slänger upp en video på dom på min bildtråd👍🏻 sjukt glupska...
Skrivet av JohnJohn

Precis. Många snygga malar blir ju typ max 15cm eller 150cm... Inte allt för många malar som blir lagom, dvs runt 35-45cm. Men denna verkar ju bli det!

Och ja, helt galen aptit på dessa, haha. Far runt som små yrväder vid matning. 😅
14/15
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.