Butiker och grossister

»

Nols Akvariehobby

12/15
Skrivet av tobiassorensen
Vad väntar du på? Alla borde ha en egen regani😍
Ja i just detta fall väntas det ej.😂
Konstaterade väll att de e fina.👌🏻.
Men har du många över vet du ju vem o hur o varför!.
😊😘
Skrivet av BSE
Ja i just detta fall väntas det ej.😂
Konstaterade väll att de e fina.👌🏻.
Men har du många över vet du ju vem o hur o varför!.
😊😘
Hahaha min regani flyttar inte npnstans. Börjar bli lite storlek på den nu 16-17cm TL
Skrivet av tobiassorensen
Hahaha min regani flyttar inte npnstans. Börjar bli lite storlek på den nu 16-17cm TL
Ja lägg upp ett kort pån iaf🥳
I ”din”tråd.
Skrivet av BSE
Ja lägg upp ett kort pån iaf🥳
I ”din”tråd.
Får bli en annan dag. Men absolut ska det upp bilder där.
Hojta till om ni hittar något sköj på Glaser, framför allt om det är något ni vill beställa till er själva. Erbjuder 20% på fisken direkt om man kan hämta upp dem direkt i påsen när de anländer till butiken.

Beställer nu på torsdag kväll, så deadline är ca kl 20. 😀🐟
Fisklistan uppdaterad, något sent pga. tekniskt strul. Men nu finns all ny-inkommen fisk att se på hemsidan! Se länk. 🐟🙂

http://nolsakvariehobby.se/fisklistan/
Finns en risk att det kommer ett litet gäng med små Heterotis niloticus nästa vecka, så jäkla kul! 🤩
Bättre sent än aldrig... 😴 Kameramanen är på vift igen och jag snurrar runt och tappar bort mig själv bland all ny fisk. 🐟😅
Glömde ju visa upp de små träpinnarna som har kommit in också... 😀

Även nya redmoorerötter finns!

Öppet idag, lördag, mellan kl 10 - 15 🐟
Skrivet av HampusH
Glömde ju visa upp de små träpinnarna som har kommit in också... 😀

Även nya redmoorerötter finns!

Öppet idag, lördag, mellan kl 10 - 15 🐟
Fixa transport köp ja vänstra 👌
Skrivet av HåkonAntonsen
Fixa transport köp ja vänstra 👌
Inte om jag hinner före!

HampusH vad har du för pris på sådär stora rötter?
Ni får komma hit båda två, och slåss på parkeringen! ✊👊🤜

Jag har inte haft så här stora rötter förr, men runt 1500 - 3000:- /st har jag sett förr i butik för riktigt stora rötter.

Jag har satt 1800:- för den högra och 2800:- för den vänstra (alltså inte min vänstra och högra, hehe). 😅
Skrivet av HampusH

Jag har inte haft så här stora rötter förr, men runt 1500 - 3000:- /st har jag sett förr i butik för riktigt stora rötter.

Jag har satt 1800:- för den högra och 2800:- för den vänstra (alltså inte min vänstra och högra, hehe). 😅
Får vinnaren den vänstra bilden gratis så är det nog fan en deal! 😂😂
Får man använda rötterna som tillhyggen? :D
Den som kan svinga omkring med den stora roten får köpa den billigt. Det är bokstavligen ett mindre träd, och väger därefter. 😅

Här är en ny-inkommen liten krabat som jag glömde visa i fredagsklippet... Pimelodella sp. "Colombia".

Anledningen till att den inte har ett efternamn, utan istället kallas sp. "Colombia" är helt enkelt pga att man inte kunnat identifiera just dessa som en beskriven art. Eftersom det idag finns 91 olika arter i släktet Pimelodella och många av dem är extremt lika varandra, så är det ingen lätt uppgift. Det kan också röra sig om en obeskriven att som är fångad i Colombia.

Hur som helst, det är ju då en mal från Sydamerika som just nu är 6-7cm, och med största sannolikhet blir de inte större än 10-12cm. De är snälla och fungerar bra ihop med många andra sorters fiskar. I naturen äter de främst insekter och små maskar, vilket innebär att även mindre fisk borde gå bra att hålla tillsammans med dessa (även om de allra minsta fiskarna, t.ex. endlers guppy och annat smått kanske kan ligga i riskzonen ändå). I akvarium äter de i princip allt som erbjuds, med god aptit!

Glöm inte av helgens erbjudanden heller! 🙂 Bland annat är det:
•120:- /st för alla Kampfiskhanar "Galaxy"
•85:-/st för alla övriga Kampfiskhanar (halfmoon, fancy halfmoon, crowntail).
•120:- /st för alla kampfiskhonor "Koi"
•Malawiciklider, 6 olika sorters Mbunas, där vi kör 2 för priset av 1!
•Stora Tropheus duboisi för 95:-/st
•Små Tropheus duboisi för 75:-/st

Välkomna in idag, söndag, öppet mellan kl 11 - 15. 😀🐟
Skrivet av HampusH

Är det före eller efter rotavdrag?
Skrivet av JohnJohn
Är det före eller efter rotavdrag?
Före! Får väl se om det kanske finns chans på rotavdrag i framtiden på dessa...
HampusH vad matar du framförallt tanganyika med i butiken? Och/eller vad rekommenderar du för något? Jag tänker typ granulat för det är/blir mestadels Neolamprologus arter 😊

Gärna något som finns i lite större förpackning 💪
Skrivet av sluggo112
HampusH vad matar du framförallt tanganyika med i butiken? Och/eller vad rekommenderar du för något? Jag tänker typ granulat för det är/blir mestadels Neolamprologus arter 😊

Gärna något som finns i lite större förpackning 💪
Basfödan är Tropical Cichlid Gran, ett bra granulat som är mixat för att passa många olika sorters Ciklider. Passar väl främst för fisk som är större än 3-4cm och större. Sen varierar jag även med fryst räkmix och artemia. Variation is key. 🙂 De finns i småförpackningar (tror det är ca 250g) för 125:- eller 1 kg för 395:- 👍
Skrivet av HampusH
Basfödan är Tropical Cichlid Gran, ett bra granulat som är mixat för att passa många olika sorters Ciklider. Passar väl främst för fisk som är större än 3-4cm och större. Sen varierar jag även med fryst räkmix och artemia. Variation is key. 🙂 De finns i småförpackningar (tror det är ca 250g) för 125:- eller 1 kg för 395:- 👍
Det låter vettigt! 👌 jag tittade även på tropical tanganyika chips samt krill gran, som flesta tropical verkar ju finnas i vettiga bulk pack så det kanske är värt att testa lite av varje, jag börjar ledsna på att köpa småburkar med ocean nutrition community crumbles nämligen och vibra bites går också en del men kostat lite väl mycket kan jag tycka 🤔 tropical d-50 körde jag mycket förut också så även det kanske är vettigt att ha till mindre fisk och malar 🤔

Som du säger variation är ju det bästa 👌
12/15
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.