Bilder och filmer

»

Mitt akvaristiska liv i bilder

2/2
Kan någon förklara detta?

Min L-114 är gravid eller påbörjad förstoppning (?). Hon är superfet kan man säga. Såg även nu att paret verkade leka (?). De slingrade sig runt varandra och höll på ett bra tag (utan att den andra avvisade den andre, som vid "fight"). Efter detta placerar den ena sig i lekgrottan, och jag ser att ut från malen/grottan kommer det nånting som liknar en relativt "mjuk" "daggmask"(!?). Vad är detta? Är det för att hon håller på att lägga rommen nu, eller har det med en ev förstoppning att göra?

Nånting händer med malarna just nu iaf. Är någon här förmögen att svara på vad det är som sker?

Mvh
Om någon är intresserad; jag kan fixa XL mangroverötter som är uppåt metern långa/stora, för 399 kr styck. Nya, inte beg alltså. Skicka ett PM här på Rovfisk.se för info :)
Köpte *lite* akvariegrejer idag :)
Skrivet av Sydamerika
Vilken tabbe! Tog upp en stor rot med hålighet/grotta från karet med L-114. Såg två dagar efter vad som verkade vara en slemmig hög av ruttna rom!!!! Vad tror ni? Var det rom?? Har tyvärr ingen bild....
Hur stora va romkornen ? hur stor va klumpen?
Skrivet av Agir
Hur stora va romkornen ? hur stor va klumpen?
Det var en slemmig klump i en hålighet i roten, det var inga tydliga rom kvar, utan mer som en slemmig klump som var ungefär i storlek med vad jag tror att malarna lägger en romkaka. Typ en halv näve stor.
ok.
Terrarieplastväxter är nice, när man har stora buffliga firrar :)
2/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.