Bilder och filmer

»

Presentation av ännu en novis

20/22
Skrivet av DavidEk
Vi köpte med snurr, så slipper man välja. :)

Iofs mellan två kar och inte mellan kar och tv, men ändå. :)
Hade varit nice, men den här dök upp på köp och sälj för 150 spänn så det var en nobrainer :)
Skrivet av OnkelOskarEklund
Helt plötsligt kändes livet mer komplett, undrar ifall det har något att göra med fåtöljen? 🤔😍

Frugan är rolig och trodde att den skulle stå vänd mot tvn 😂😂
Prioriteringar...👌

Hade samma innan. Sen satte jag allt källaren och fyllde på med strategiskt placerade soffor
Det här gick ju inte som planerat... hundjävel.
Har beställt streamer nu! Akvarieimport.se hade en på 20 000 l/h för 320 spänn så jag tänkte att det får bära eller brista :p

Gillar att den har dubbla huvuden. Har fått för mig att de får "bredare" effekt då.
Har beställt streamer nu! Akvarieimport.se hade en på 20 000 l/h för 320 spänn så jag tänkte att det får bära eller brista :p

Gillar att den har dubbla huvuden. Har fått för mig att de får "bredare" effekt då.
Jag shoppade den där också lite på vinst och förlust. Exemplaret jag fick ger på intet sätt några 20k/h utan snarare 10k/h (5k/huvud) om jag jämför med de två jebao 20k/h jag har eller lite klenare tunze. =)

Dock smidigt att kunna rikta utblåset lite individuellt.
Har roat mig med att bygga in akvariet i två dagar! Har lite kvar att göra imorgon, en liten fläck över garderoben och terrariet ska byggas in. Sen ska jag fixa lite haspar eller liknande och handtag till luckorna.

Det ska även byggas ett hyllplan ovanför akvariet.

Det är någon liten glipa här och där på någon mm och på ett ställe råkade jag dra i skruven lite för långt så det blev ett märke på framsidan. Men jag har gjort så gott jag kan iaf 😂😂

Fixar bilder på åbäket när det är klart imorgon, håll till godo med lite "under arbetet" bilder :)

Fick även i nya streamern idag! Rätt bra flås måste jag säga!
Är det någon som har koll på ifall man kan höja vattennivån med en cm? Är en spalt mellan battenytan och luckorna till överskåpet som jag inte riktigt älskar.

Tänkte om det finns någon tejp eller så man kan använda sig av, först och främst är det bara temporärt. Men om jag föredrar att inte se vattenytan så vill jag nog ha någon permanent lösning också.

Kanske ska lägga till att jag har överrinningsbox i karet med kammar (tror jag det heter?) På
Dra upp kammarna en bit.
Skrivet av ChristofferJonsson
Dra upp kammarna en bit.
Aha det går att göra så? Trodde de satt fastlimmade. Men då ska jag testa:)
Lillen har tappat sin första tagg här hos mig 😍
Lillen har tappat sin första tagg här hos mig 😍
Erkänn! Känslan är fruktansvärt bra 😅
Skrivet av HampusSkoglund
Erkänn! Känslan är fruktansvärt bra 😅
Ja det kändes coolt!
Ja det kändes coolt!
vänta du bara tills du börjar lägga dem lite här o där.... å tappar bort några... å sen ha massa ungar som springer runt med dem osv hahahahha
Skrivet av HåkonAntonsen
vänta du bara tills du börjar lägga dem lite här o där.... å tappar bort några... å sen ha massa ungar som springer runt med dem osv hahahahha
Nu var du elak🤣
Händer inte alls mycket på akvariefronten just nu. Är lite smånöjd med besättningen för tillfället och det mesta fungerar rätt bra. ITn blir lite undanskuffad av uarun och synspilum ibland men inget allvarligt.

Lyckades få upp vattennivån ca en cm så man inte ser vattenytan längre, eller man ser liiite av den längst till höger om man ligger i soffan. Karet står inte helt plant :p (före och efterbild)

Hade velat bjuda på fler och bättre bilder men karet står på absolut värsta platsen i huset, det skiner bannemig alltid in sol på antingen det eller resten av rummet så det blir alltid reflektioner :(
Händer inte alls mycket på akvariefronten just nu. Är lite smånöjd med besättningen för tillfället och det mesta fungerar rätt bra. ITn blir lite undanskuffad av uarun och synspilum ibland men inget allvarligt.

Lyckades få upp vattennivån ca en cm så man inte ser vattenytan längre, eller man ser liiite av den längst till höger om man ligger i soffan. Karet står inte helt plant :p (före och efterbild)

Hade velat bjuda på fler och bättre bilder men karet står på absolut värsta platsen i huset, det skiner bannemig alltid in sol på antingen det eller resten av rummet så det blir alltid reflektioner :(
Ser riktigt lovande ut, snyggt👍🏻😃
Knäppte några bilder åt er iaf så ni kan få något att kika på :) ursäkta det skitiga vattnet men det är på bättringsvägen iaf.
Hur kommer asiatican överens med resten av gänget?
Riktigt snyggt med hur du har byggt in det!
Skrivet av JohanEgerhäll
Hur kommer asiatican överens med resten av gänget?
Riktigt snyggt med hur du har byggt in det!
Helt okej faktiskt! Han håller sig en del för sig själv. Blir lite gruff ibland men inget allvarligt. Var lite orolig först när alla skullle ihop i samma kar, men tror att den relativt stora ytan hjälper mycket:)

Tack!
20/22
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.