Bilder och filmer

»

Presentation av ännu en novis

18/22
Skrivet av tobiassorensen
Dunkelt is the way to go
Tack det var lite det jag ville höra!
Ja säger smaken e som baken! Både dunket å helt upplyst har sin charm enligt mig!
Kör det "mystiska"/dunkelt..
Håller med tobias
Så jävla typiskt mig att, så fort man börjar bli smånöjd med karets invånare, börja krångla till det i tankegångarna. Nu har jag börjat fundera på om man inte skulle ha målat botten svart och kört bare bottom istället för att slippa det här med sand som flyttas runt överallt. Då hade man dessutom kunnat rikta streamers och pumpar mer mot botten och haft det renare..

Tur i oturen att det är lite för sent för att ändra sig nu 😂
Skrivet av OnkelOskarEklund
Så jävla typiskt mig att, så fort man börjar bli smånöjd med karets invånare, börja krångla till det i tankegångarna. Nu har jag börjat fundera på om man inte skulle ha målat botten svart och kört bare bottom istället för att slippa det här med sand som flyttas runt överallt. Då hade man dessutom kunnat rikta streamers och pumpar mer mot botten och haft det renare..

Tur i oturen att det är lite för sent för att ändra sig nu 😂
Äschdå. Går alltid att lösa i efterhand🤣👌
Äschdå. Går alltid att lösa i efterhand🤣👌
Kommer du och håller i karet medan jag målar? 😂😂
Kommer du och håller i karet medan jag målar? 😂😂
Bara tömma och vända karet på sidan och måla🤣👌 been there done that😘
Bara tömma och vända karet på sidan och måla🤣👌 been there done that😘
Låter ju skitjobbigt! Det får fan vara sand i 😂😂
Fyll på med svarta rockor så är problemet löst :)
Skrivet av Sjebbe
Bästa förslaget jag har fått i den här tråden!
Skrivet av Sjebbe
Det är de andra rätta alternativet. Asia style😍
Ah! Det klassiska tredje valet av substrat efter sand och grus... Levande substrat! Bäst resultat får man nog med rockor eller fengäddor. 😬
Nu när mina cichlor har växt på sig lite så undrar jag ifall någon kan artbestämma dem. De är köpta som monoculus men jag tycker inte att de ser ut som mono gör på bilder, då är de visserligen vuxna oftast. Men de kan ju ändra sig i teckningen en del.

Pls help!
Nu när mina cichlor har växt på sig lite så undrar jag ifall någon kan artbestämma dem. De är köpta som monoculus men jag tycker inte att de ser ut som mono gör på bilder, då är de visserligen vuxna oftast. Men de kan ju ändra sig i teckningen en del.

Pls help!
Skulle säga mono. Ögonen skvallrar om mono. Ocellaris har röda ögon. Men som du säger dom har en hel del kvar utvecklas. Upp till 30-32cm så kommer dom utvecklas. Sträcket ut mot stjärtfenan kommer försvinna mer eller mindre och dom kommer bli mörkgröna. Finns lite bilder nånstans i min bildtråd på en mono både i början av tråden och nånstans i mitten och fram till början av 2020. Köpte runt 30cm och mätte strax runt 55 när jag sålde den individen. Sen så kan du kolla faltaren s tråd. Där är hans mono och ett gäng mono som simmade hos KristianE och mellan landade i min träburk innan fält tog över som.
Skulle säga mono. Ögonen skvallrar om mono. Ocellaris har röda ögon. Men som du säger dom har en hel del kvar utvecklas. Upp till 30-32cm så kommer dom utvecklas. Sträcket ut mot stjärtfenan kommer försvinna mer eller mindre och dom kommer bli mörkgröna. Finns lite bilder nånstans i min bildtråd på en mono både i början av tråden och nånstans i mitten och fram till början av 2020. Köpte runt 30cm och mätte strax runt 55 när jag sålde den individen. Sen så kan du kolla faltaren s tråd. Där är hans mono och ett gäng mono som simmade hos KristianE och mellan landade i min träburk innan fält tog över som.
Ah men dåså. Läste faktiskt faltarens 7000-literstråd igår, får gå tilöbaka och kika lite.

Är ju svårt att se nu hur de kommer bli som stora för mig som inte vet hur "förändringen" ser ut :p
Egentligen är det inte så viktigt vilken art det är men kul att veta ju :)
Just det! Kom på att jag har ett skönhetsfel i mitt kar! Jag har massa partiklar som svävar runt (typ gammal mat och annat skit) vad tror ni är bästa sättet på att få bort det? Mer mekanisk filtrering i sumpen? Filtervadd? Mer cirkulation i karet? Eller kanske en kombo av alla tre?
Just det! Kom på att jag har ett skönhetsfel i mitt kar! Jag har massa partiklar som svävar runt (typ gammal mat och annat skit) vad tror ni är bästa sättet på att få bort det? Mer mekanisk filtrering i sumpen? Filtervadd? Mer cirkulation i karet? Eller kanske en kombo av alla tre?
Högre flöde alt ett rejält ytterfilter👌
Högre flöde alt ett rejält ytterfilter👌
Lutar mer och mer åt fläskig streamer alltså.. eller menar du flödet i sumpen? Kanske kan kika på att uppgradera den pumpen 🤔
Lutar mer och mer åt fläskig streamer alltså.. eller menar du flödet i sumpen? Kanske kan kika på att uppgradera den pumpen 🤔
Nej flödet i karet. Man får experimentera lite för att hitta sitt optimala flöde med hur du ska rikta det.
18/22
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.