Off topic

»

Kaffemaskin!

Eftersom folk på det här eminenta forumet tycker en massa och gillar att ha åsikter så tänkte jag att ni kunde få hjälpa mig med ett problem. =)

Jag vill ha en kaffemaskin.. men vilken ska jag köpa?
Frun är inte helt peppad på tanken med en till köksmaskin, så vissa kriterier måste uppfyllas.

1. Liten
2. Helautomatisk
3. Inte snordyr
4. Kapslar är helt ok (har kört Nespresso tidigare)

Så? =)
Skrivet av DavidEk
Eftersom folk på det här eminenta forumet tycker en massa och gillar att ha åsikter så tänkte jag att ni kunde få hjälpa mig med ett problem. =)

Jag vill ha en kaffemaskin.. men vilken ska jag köpa?
Frun är inte helt peppad på tanken med en till köksmaskin, så vissa kriterier måste uppfyllas.

1. Liten
2. Helautomatisk
3. Inte snordyr
4. Kapslar är helt ok (har kört Nespresso tidigare)

Så? =)
Nummer 2 strider ju mot nummer 4. Och kapslar är knappt vad jag kallar kaffe i jämförelse med en "riktig" kaffemaskin....
Skrivet av ChristofferJonsson
Nummer 2 strider ju mot nummer 4. Och kapslar är knappt vad jag kallar kaffe i jämförelse med en "riktig" kaffemaskin....
Mja, du måste ju även fylla på kaffe i nr2. Så i arbetsbelastning så är det same same.

Så länge man slipper ha en separat kvarn, behöva tampa osv osv så kallar jag det för helautomatisk. =)
Tycker kok eller presskaffe är det godaste. Annars är perkulatorbryggt kaffe jävligt gott
Skit i priset o köp en

Melitta Barista TS Smart espressomaskin

Kör den själv! Helt underbar
Köper du en kapselmaskin kommer jag aktivt snacka skit om dig på alla plattformar. Skärp dig för helvete.
Skrivet av Jozi
Köper du en kapselmaskin kommer jag aktivt snacka skit om dig på alla plattformar. Skärp dig för helvete.
Så snäll du är. :)
Skrivet av DavidEk
Så snäll du är. :)
Ärlig och rak tänker jag.
Jozi Nöjd nu? :)
Skrivet av DavidEk
Muggen är ju knappt halvfull, man får ju dricka 12 såna koppar på morgonen för en standarddos ?‍♂️
Skrivet av ChristofferJonsson
Muggen är ju knappt halvfull, man får ju dricka 12 såna koppar på morgonen för en standarddos ?‍♂️
Håller med, muggen innehåller bara en ickeoptimerad dubbel espresso. =)
Skrivet av DavidEk
Håller med, muggen innehåller bara en ickeoptimerad dubbel espresso. =)
Var det inte en kaffemaskin du skulle köpa?
Skrivet av DavidEk
Mycket!!❤️❤️
image
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.